Skip to main content
Beantwoord

Geen internet na plaatsen sim in smartwatch Canyon Senior GPS

• February 18, 2025
  • 5 reacties
  • 89 keer bekeken

Ik heb een simkaart die ik zodra deze in een smartwatch stop (Canyon Senior GPS met SeTracker), geen internet verbinding maakt. Gebeld worden op de smartwatch werkt wel, maar geen verbinding via data/internet. In een telefoon werkt het internet vervolgens wel…

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Mattema. Welkom op de KPN Community! 

Ik heb ook zo'n vermoeden dat het ligt aan de APN instellingen van de smartwatch. Ik heb even gegoogeld en dan kom ik op deze website uit van Setracker. Daar wordt uitgelegd bij step 6 hoe je met de Setracker app een APN kunt instellen op de smartwatch. Ik weet niet 100% of deze instructie ook geldt voor jouw smartwatch, dus kun je dat eens controleren? De APN instellingen die je dient te gebruiken zijn: 

APN: internet
user name: (leeg)
password: (leeg)
MCC: 204
MNC: 08

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • February 18, 2025

Dit vind ik bij een andere pagina op internet misschien heb je er iets aan:

Het gebruiksklaar maken van een Smartwatch is opzich niet moeilijk. Bij de Canyon ST-02 Senioren Tracker zou het niet heel veel anders moeten zijn. Belangrijk is erop te letten dat je een SIM-kaart plaatst die geactiveerd is en geen PIN-code bevat. Voor het gebruik van de bijhorende App op mijn Smartphone moest ik me eerst registeren als nieuwe gebruiker. Bij het maken van een wachtwoord conform de vereisten, kwam ik er niet doorheen omdat het wachtwoord niet voldeed aan de vereisten. Ik hulp van Canyon Support aangevraagd echter kreeg ik een reactie terug dat zij niet helpen en de gebruiker zelf een account moet aanmaken terwijl ik dus duidelijk aangaf wat het probleem was. Ik verder uitvogelen en het bleek dat het wachtwoord geen kapitale letters mag bevatten, maar dat stond er niet bij. Ik heb Support nog laten weten dat ik daar achter ben gekomen en dat het aanmaken van een account gelukt was, maar ook dat ik dergeliujke zaken klantonvriendelijk vind. Daarop volgde verder geen reactie.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2025

Dank voor je reactie. De SIM-kaart heeft geen PIN-code. Zoals gezegd kan ik er wel op gebeld worden, maar de app maakt geen connectie met de telefoon. Hij heeft geen bereik, wat mijns inziens duidt op dat het internet op de SIM-kaart niet werkt in het horloge. Ik zag eea voorbij komen op dit forum bij prepaid sim kaarten dat er iets in de instelling aangepast moet worden van de APN, maar dit werkt ook niet.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 21, 2025

Hoi ​@Mattema. Welkom op de KPN Community! 

Ik heb ook zo'n vermoeden dat het ligt aan de APN instellingen van de smartwatch. Ik heb even gegoogeld en dan kom ik op deze website uit van Setracker. Daar wordt uitgelegd bij step 6 hoe je met de Setracker app een APN kunt instellen op de smartwatch. Ik weet niet 100% of deze instructie ook geldt voor jouw smartwatch, dus kun je dat eens controleren? De APN instellingen die je dient te gebruiken zijn: 

APN: internet
user name: (leeg)
password: (leeg)
MCC: 204
MNC: 08

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 23, 2025

Dank voor je reactie Arjan! Ik kan alleen de MCC en MNC niet aanpassen met iOs helaas. Zouden deze waardes van belang kunnen zijn?  Dan ga ik even kijken of ik dit via iemand anders kan doen.

Kan het ook te maken hebben dat ik in het buitenland (Portugal) zit momenteel, gezien deze waardes iets met landcode te maken  hebben?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 24, 2025

Ik denk dat het wel van belang is om de waardes van MCC en MNC goed in te vullen. Hopelijk lukt het dan via een ander toestel om het goed in te stellen. 

Als je in Nederland zit, maken de APN gegevens minder uit. Als je op het KPN netwerk zit, zonder dat de APN gegevens zijn ingevuld, dan kun je wel gewoon een internetverbinding maken. Op een buitenlands netwerk is het juist wel belangrijk dat het allemaal klopt.Â