Skip to main content

Hallo, ik ben nu op Barbados en mijn bundel staat aan voor internet buiten de eu.. ik kan bellen, maar ik heb geen internet. Graag hulp. 

Hallo @Cher1702, balen dat het niet lukt om te internetten op Barbados.

Misschien een onnodige vraag, maar heb je data roaming op jouw telefoon aanstaan? Als je roaming aanzet op je toestel, maakt jouw mobiel verbinding met een van de beschikbare netwerken, zodat je mobiel internet kunt gebruiken.

Als dit goed staat, is het belangrijk om te weten het bereik in het buitenland niet altijd gelijk is aan wat je in Nederland gewend bent. Wel kun je een aantal dingen doen om jouw bereik te verbeteren:

 

Voor meer informatie over roaming:


Hoi,

Dank voor de reactie. Alles staat aan wat aan moet staan dus inclusief roaming en de apn o stellingen staan goed. Wat me wel opvalt is dat m'n reisgenoot een iPhone 8 heeft en ik een Samsung s23 en dat de iPhone het wel doet met internet.

 


Misschien dan even kijken naar het netwerk waarmee jij bent verbonden:

  • Kies handmatig een mobiel netwerk 
    Android: "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerken Zoeken", 
    iPhone: "Instellingen" - "Aanbieder" - "Automatisch" uitschakelen, en kies handmatig een andere provider)
  • Test of het zonder 4G wel werkt (niet alle netwerken ondersteunen 4G)

Beste, 

Dank voor je bericht,  maar heb allebei de providers geprobeerd al.

Groet ...


En heb je ook geprobeerd om jouw telefoon alleen te laten verbinden met 3G en 2G? Dus geen 4G en/of 5G? Buitenlandse providers maken hier namelijk niet altijd gebruik van.


Beste,

Dank voor je bericht. Ook dat geprobeerd en helaas dat werkt ook niet. Beide providers geprobeerd, maar helaas.

 

 


Om uit te sluiten of het probleem in jouw toestel of simkaart zit, wil ik je vragen een zogenaamde kruistest uit te voeren. Hierbij ruil je twee simkaarten van twee toestellen om.

Als je jouw simkaart in een ander toestel stopt, ervaar je in dat toestel dan problemen?

En als je een andere simkaart in jouw toestel stopt, heb je dan nog steeds problemen jouw toestel?