Skip to main content

Ik heb ineens een soortgelijk probleem. Ik heb onbeperkt internet maar mijn hotspot op mijn iPhone doet ineens raar. Mijn laptop heeft wel verbinding met de hotspot, maar er komt geen internetverbinding tot stand. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar niets werkt…

matronix heeft in het verleden blijkbaar de oplossing gevonden door:

“Het ligt aan een ISP server issue met domeinserver(s). Heb het opgelost door in de tools de toegang op statisch te zetten met de standaard instelling op DNS van 8.8.8.8 .”

Maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Iemand???

Admin: afgesplitst & eigen topic voor de vraag aangemaakt

Hoi ​@anneketanneke. Erg raar dat je met je hotspot geen verbinding meer kunt krijgen op je laptop. Ik denk toch dat het probleem wat Matronix had anders is dan jouw probleem, want bij jou gaat het erom dat je geen enkele website kan bereiken. 

Allereerst is het denk ik goed om te controleren of de hotspot het probleem is of dat het issue bij de laptop ligt. Kun je een ander apparaat eens proberen te verbinden met de hotspot en controleren of je dan wel kunt internetten. En kun je je laptop eens met een ander Wifi netwerk verbinden en hetzelfde controleren? Als dan blijkt dat de hotspot geen internet geeft, dan zou ik het volgende proberen: 

Mobiele netwerkinstellingen herstellen

Heb je alleen problemen met het mobiele netwerk, dan kun je de instellingen voor mobiele data opnieuw instellen. Dit doe je als volgt:

1. Ga naar de Instellingen-app op je iPhone of iPad.
  2. Ga naar Mobiel netwerk.
  3. Onder ‘Mobiele abonnementen’ tik je op de mobiele verbinding die niet goed werkt.
  4. Tik op Mobieledatanetwerk.
  5. Blader omlaag en tik op Stel opnieuw in.

Mocht het probleem in je laptop zitten, dan zou ik die eens opnieuw opstarten. Hopelijk verhelpt dat het probleem. 

Laat maar weten wat de uitkomst is hiervan!

Dag Arjan, dank voor je reactie.

Mijn probleem is inmiddels opgelost. Het zat ‘m in een verkeerde instelling van de DHCP op mijn laptop!

Met vriendelijke groet, Anke Bisschops

Mooi dat het is opgelost! 

Reageer