Skip to main content
Vraag

Geen mobiel bereik met nieuwe KPN simkaarten

• January 30, 2026
  • 3 reacties
  • 27 keer bekeken

Ik ben nieuwe klant bij KPN en heb 2 nieuwe simkaarten. 1 met nummrbehoud en een nieuw nummer voor zakelijk gebruik. Ik heb de simkaarten geactiveerd, ze staan in m’n kpn app, heb mijn telefoon opnieuw opgestart maar ik heb nog geen service. Hoe kan dit en hoe los ik dit op? 

3 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • January 30, 2026

Goedemorgen ​@Roosvbommel88 

Per welke datum gaat je abonnement in? Vanaf die datum werkt je verbinding pas. Is die datum al bereikt? 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Roosvbommel88 

Welkom op de community van KPN, en ook welkom als nieuwe klant!

Het KPN abonnement waarbij je nummerbehoud hebt aangevraagd, gaat pas in op de dag dat jouw 06-nummer wordt overgezet naar KPN.
Per mail vanuit KPN, heb je hiervan de datum ontvangen waarop nummerportering zal plaats vinden.
Het overzetten van je 06-nummer gebeurd meestal tussen 09:00 en 16:00 uur.

Het nieuwe zakelijk mobiel nummer (zonder nummerbehoud) dient gelijk te werken na activatie van de simkaart, tevens de dag waarop ook de facturatie van start gaat.
Dus dit abonnement zou je na activatie van de simkaart, al moeten kunnen gebruiken.

Vindt nummerportering vandaag plaats, wacht dan nog even af.
Zodra de simkaart van je oude provider niet meer werkt, dan is je 06-nummer overgezet naar KPN.

Mochten beide nummers niet actief worden, bel dan even met de klantenservice van KPN.
Telefoonnummer: 0800-0402 

Dan kan een medewerker even kijken waar het in het systeem mogelijk fout gaat.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@Roosvbommel88, welkom bij KPN! Bij nummerbehoud werkt je nieuwe simkaart pas op de dag dat de overstap plaatsvindt. Tot die tijd blijft je oude sim actief. Het toestel opnieuw opstarten kan het probleem ook verhelpen nadat nummerbehoud is geregeld.