Skip to main content
Beantwoord

Geen mobiel internet in Dominicaanse Republiek

• 20 januari 2025
  • 6 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik ben verhuisd naar Santo Domingo. En ook al staat roaming aan, ik krijg geen internetverbinding. Welke site ik ook opzoek, ik krijg de melding dat het DNS-adres niet kan worden gevonden. ‘Er wordt een diagnose’ uitgevoerd, maar die krijg ik helaas niet te zien. 

Ik kreeg bij aankomst hier wel een sms-je van KPN dat ik een speciale bundel kan bestellen, maar hoe weet ik zeker dat het dan wél werkt, dat ik dan wél verbinding krijg? En het zou toch gewoon moeten werken tegen het reguliere tarief, dus de ‘normale’, dure buiten-EU-bundel? 

Groet

Jur Schuurman

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi Jur. Welkom op de community en bedankt voor je bericht! Wat vervelend dat je in Santo Domingo geen internetverbinding hebt, terwijl roaming aan staat. Misschien helpt het onderstaande topic je hiermee verder.

Heb je al geprobeerd om je SIM-kaart in een ander toestel te testen? Dit kan soms helpen om te achterhalen wat het probleem veroorzaakt.

Ik weet natuurlijk niet precies waarom je nog steeds een abonnement via KPN hebt, maar in de Dominicaanse Republiek kun je ook een lokale SIM-kaart aanschaffen bij providers zoals Claro, Altice of Viva. Deze bieden voordelige data-abonnementen aan die handig kunnen zijn voor langdurig verblijf.😉

Bekijk origineel

6 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16266 reacties
  • Antwoord
  • 22 januari 2025

Hoi Jur. Welkom op de community en bedankt voor je bericht! Wat vervelend dat je in Santo Domingo geen internetverbinding hebt, terwijl roaming aan staat. Misschien helpt het onderstaande topic je hiermee verder.

Heb je al geprobeerd om je SIM-kaart in een ander toestel te testen? Dit kan soms helpen om te achterhalen wat het probleem veroorzaakt.

Ik weet natuurlijk niet precies waarom je nog steeds een abonnement via KPN hebt, maar in de Dominicaanse Republiek kun je ook een lokale SIM-kaart aanschaffen bij providers zoals Claro, Altice of Viva. Deze bieden voordelige data-abonnementen aan die handig kunnen zijn voor langdurig verblijf.😉

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 januari 2025

Dag Vikash, dank voor je reactie. Ja, op termijn zal ik zeker ook een lokale SIM-kaart aanschaffen, maar dat komt wat later omdat er zoveel te regelen valt… In de tussentijd had ik graag in noodgevallen (meestal heb ik wel wifi) de mogelijkheid gehad om mobiele data te gebruiken.  En ik hou het KPN-abonnement omdat ik toch regelmatig in Nederland zal zijn.  

Forum|alt.badge.img+2

Jur Schuurman schreef:

Ik ben verhuisd naar Santo Domingo. En ook al staat roaming aan, ik krijg geen internetverbinding. Welke site ik ook opzoek, ik krijg de melding dat het DNS-adres niet kan worden gevonden. ‘Er wordt een diagnose’ uitgevoerd, maar die krijg ik helaas niet te zien. 

Ik kreeg bij aankomst hier wel een sms-je van KPN dat ik een speciale bundel kan bestellen, maar hoe weet ik zeker dat het dan wél werkt, dat ik dan wél verbinding krijg? En het zou toch gewoon moeten werken tegen het reguliere tarief, dus de ‘normale’, dure buiten-EU-bundel? 

Groet

Jur Schuurman

Als u nog geen voor de Dominicaanse Republiek geldige KPN bundel heeft geactiveerd, en wel via de KPN buiten de bundel dataverkeer heeft gehad, dan heeft KPN na een paar seconden het internet geblokkeerd wegens de kostenlimiet van E 60,50.

Zie https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm .

Aanwijzing voor iedereen:

Sms BESCHERMING AAN naar 1266 om buiten de bundel niet-EU dataverkeer te blokkeren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 januari 2025

Beste Pieter,

Dat zou een goede verklaring zijn, ware het niet dat ik dan, zoals vermeld op de pagina waar u naar linkt, ook een waarschuwings-sms van KPN had moeten krijgen. En dat is niet gebeurd. Ik denk eerder dat mijn bescherming aan staat (waar kan je dat checken?) en dat ik die op UIT moet zetten via 1266, zoals ook te lezen valt op die pagina.

Groet

Jur 

Forum|alt.badge.img+2

Jur Schuurman schreef:

Beste Pieter,

Dat zou een goede verklaring zijn, ware het niet dat ik dan, zoals vermeld op de pagina waar u naar linkt, ook een waarschuwings-sms van KPN had moeten krijgen. En dat is niet gebeurd. Ik denk eerder dat mijn bescherming aan staat (waar kan je dat checken?) en dat ik die op UIT moet zetten via 1266, zoals ook te lezen valt op die pagina.

Groet

Jur 

De KPN bescherming tegen buiten de bundel niet-EU dataverkeer werkt als volgt:

Bescherming AAN : kostenlimiet is E 0,00.

Bescherming UIT : kostenlimiet is E 60,50.

Als u de bescherming uiter dan uit weet te krijgen, dan loopt de rekening verder op boven de E 60,50. Zeer af te raden.

Forum|alt.badge.img+2

Sms BESCHERMING AAN naar 1266 om de kostenlimiet voor buiten de bundel niet-EU dataverkeer op nul te zetten.

Sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266 om voor E 19,99 een in de Dominicaanse Republiek geldige databundel van 2000 MB aan te schaffen.

Er moeten antwoord-smsjes van KPN/1200 komen. Mogelijk duurt daadwerkelijke uitvoering van de sms-commando's langere tijd.

Zorg dat op de telefoon mobiele data en data roaming AAN staan.

Zet zonodig automatische mobiele netwerkselectie uit en kies met de hand het netwerk wat het beste werkt.

Zet zonodig 5G (mobiele netwerkinstelling) en IPv6 (APN instelling) uit.

Reageer