Skip to main content

Ik heb 2 simkaarten, 1 Hongaarse (fysieke) en KPN e-sim. Voor bellen en mobiel internet gebruik ik KPN. Ik ben vandaag naar Spanje geweest en het is ongeveer 7-8 uur geleden dat ik hier ben. Ik heb mijn telefoon 5-6 keer opnieuw geladen. En ik heb geen optie om handmatig een netwerk (APN) te kiezen op mijn Iphone12. Wat moet ik doen?

Welkom op het forum van KPN @Julia Mis !

Ik begrijp dat je momenteel in Spanje zit, maar dat bellen en internetten via de KPN esim niet lukt, ook niet nadat je jouw iPhone 12 een aantal keren had aan- en uit- gezet.

Ik ga je hierbij helpen, en dat doe ik in duidelijke stappen:

  • Ga naar instellingen op je iPhone 12.
  • Vervolgens kies je in het menu voor de optie Mobiel netwerk.
  • Controleer als eerste of Mobiele data en roaming aan staan voor de esim van KPN.
  • Roaming zet je aan, door te tikken op Opties mobiele data.
  • Staan beide opties aan, dan kun je jouw iPhone 12 handmatig naar beschikbare netwerken laten zoeken.
  • Ga binnen hetzelfde menu (Mobiel netwerk) naar netwerkselectie (onder KPN NL), en tik daarop.
  • Zet het schuifje bij Automatisch uit, en je kunt handmatig zoeken naar beschikbare mobiele netwerken.
  • Kies het Spaanse mobiele netwerk, waarmee je op jouw lokatie de beste dekking ervaart.

Als je deze stappen hebt doorlopen, zou je weer moeten kunnen bellen en internetten met de esim van KPN in Spanje.

Laat even weten of het je is gelukt.