Skip to main content

Ik heb forum erop doorgelopen, maar zie dat ik niet de enige ben die geen mobiel internet van KPN heeft in UK. Mijn toestel kan geen verbinding maken met een ander netwerk dan O2 en dat levert geen internet op. Wat voor oplossing is er? Ik kan mijn simkaart niet in ander toestel stoppen zoals ik geadviseerd zie worden, mijn reisgenoot en ik hebben beide KPN en beide zelfde probleem. 

 

Hallo @Jeanetx ,

Zet jouw telefoon eens handmatig op 3G of eventueel 2G. (Of 4G als jouw telefoon standaard op 5G staat.) 


Volgende dag deed netwerk het wel, dus blijkbaar een tijdelijke verstoring. Nu afwachten hoe het gaat elders in UK later op de dag. 


Hoi @Jeanetx, welkom op het forum. In het buitenland gebruik je het netwerk van een lokale provider, wij hebben daar geen eigen netwerk. Het kan zijn dat het netwerk daar een korte verstoring had, en dat zij dat nu hebben opgelost. Daar hebben wij geen invloed op.

Mocht het zich nog eens voordoen kan je ook kijken of je met een ander lokaal netwerk kunt verbinden en of dat een verbetering geeft.


Wij waren recent ook in Londen en terwijl mijn partner met haar T-Mobile account gewoon continue 4G had via O2-UK ,  had ik met mijn KPN account meestal GEEN 4G terwijl ik op de zelfde O2-UK was ingelogd.

Er was dus geen netwerk storing. Ook UIT en AAN zetten mocht niet baten. Soms was er kortstondig 4G maar dat was zeldzaam

 

Hoe kan dit zelfde O2-UK maar met verschillende account geeft verschil in beschikbaarheid?