Skip to main content

Op mijn iphone 13 pro max heb ik via wifi wel internet maar zonder wifi geen internet.

Dit probleem is ineens ontstaan. Ik heb mijn Iphone helemaal uitgezet en langere tijd uit gelaten en daarna weer opgestart maar zonder enig resultaat. 

 

Wat kan ik doen om het te herstellen?

Wat vervelend. Er zijn 1000-en problemen van deze aard al gemeld met betrekking tot iPhone 11, 12 en SE2020. Dat is inmiddels een officiële storing. De 13 heb ik nog niet langs zien komen. Heb je ook al iOS 17.5.1?

Telefoon al keertje op vliegtuigstand gezet en weer terug? Of herstart?

Meld je anders telefonisch bij kpn da kan er een ticket aangemaakt. Dat lost het nog niet op, maar ben je wel bekend. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Hi @Andre189, wat flauw dat je mobiele internet ineens niet meer goed werkt 😕

Ik zie dat PeterG je al aan heeft geraden om het toestel te herstarten en de vliegtuigstand een paar keer te wijzigen en hoop dat dit er bij jou voor gezorgd heeft dat alles weer in orde is. Zo nee, dan wil ik je aanraden om met ons te bellen zodat er naar gekeken kan worden door de technische dienst!


Ik heb een iPhone SE 2020 en een MacBook air en een Pro. Onbeperkt bellen/sms-en/ internet abonnement.

 

Opeens geen persoonlijke hotspot meer.

Wel connectie met mijn computer, geen internet.

 

Simkaart van mij vrouw geprobeerd (zelfde abo.) in mijn iPhone, persoonlijke hotspot werkte wel. Toen mijn simkaart in de i Phone 13 mini van mijn vrouw, persoonlijke hotspot werkte als van ouds.

 

Apple support gebeld. Al mijn apparaten in orde. KPN gebeld (ik neem die mensen niets kwalijk, zij zijn de beschermlaag van de managers die hun werk niet goed doen), die verwezen mij door naar Amac.

Amac zei dat ik maar een nieuwe telefoon moest kopen.

 

Toen naar de KPN winkel. Ik kreeg te horen dat ik korting op mijn abonnement krijg omdat ik twee jaar niets veranderd had aan mijn abo. Nieuwe simkaart.

 

En ja hoor, persoonlijke hotspot werkt weer zoals voorheen.

 

Het ligt dus overduidelijk bij KPN.


Ah, ik lees net, dat KPN oude Simkaarten wil vervangen. Dat kan toch ook aan de mensen worden doorgegeven die voor jullie organisatie werken en contact hebben met jullie klanten.

Beetje suf, vind ik.


Heel fijn dat jouw problemen verholpen zijn met een nieuwe simkaart @Joliet!

Het klopt dat wij een bepaald type verouderde simkaarten vervangen, jouw simkaart zal daar echter niet onder vallen, dus het is niet vreemd dat niemand hierover begonnen is 🙂


Ja Maja van KPN, maar het heeft mij wel een dag werkt gekost. Ik wil toch graag weten wat de oorzaak is die toch echt bij jullie ligt.


Dat is mij niet geheel duidelijk @Joliet, het maken van een hotspot is een functie van je toestel en dit zou los moeten staan van KPN. In een ander topic hebben zich echter meer klanten gemeld met problemen met de hotspot van hun iPhone, en daar wordt het 1 en ander besproken: 

 Ik weet niet of dit helemaal hetzelfde probleem is dat jij hebt ervaren, maar ik heb het signaal hierover doorgezet naar een achterliggende afdeling!


Okay voor de duidelijkheid. 

Het verbinden van de iPhone naar een Macbook, is inderdaad geen KPN aangelegenheid. Het geven van een internetverbinding, is dat wel.

De beschrijvingen die ik gegeven heb zijn voor het overzicht van het probleem.


Reageer