Skip to main content
Antwoord

Geen mobiel netwerk via e-sim

• November 21, 2025
  • 5 reacties
  • 24 keer bekeken

DominiqueZ
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Ik heb sinds een uur geen mobiel netwerk meer. Wifi werkt wel. En dan krijg ik te horen via de bot dat ik moet bellen. Zucht! Of inloggen met een sms ter verificatie. Sjah als bellen niet werkt. Handig KPN!!

graag oplossen. Opnieuw opstarten al meerdere keren geprobeerd. 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@DominiqueZ 

Welkom op de community van KPN.

Vervelend dat je geen bereik meer hebt van het mobiele netwerk, waardoor je nu alleen nog gebruik kunt maken van je WiFi netwerk.

Wat staat er precies in het display? iets van “geen service”?
Of zie je nog wel het 4G of 5G symbool in het display staan (boven in bij de ontvangst streepjes).

Vaak kun je dit probleem zelf oplossen, door de netwerkinstellingen van je smartphone volledig te resetten, dus dat raad ik je nu ook aan om even te doen.

Android smartphone:

1. Open Instellingen: Ga naar de app instellingen op je Android-telefoon.
  2. Navigeer naar resetopties: Zoek en tik op SysteemAlgemeen Beheer of Netwerkinstellingen.
  3. Selecteer resetopties: Tik op Optie om te resetten
  4. Reset netwerkinstellingen: Kies de optie Netwerkinstellingen resetten
  5. Bevestig de reset: Controleer de informatie op het scherm en tik op Resetten om de actie te bevestigen. Je moet je pin-code mogelijk invoeren. 

iPhone (iOS):

1. Open de app Instellingen op je iPhone.
  2. Tik op Algemeen.
  3. Scrol naar beneden en tik op Zet over of stel [apparaat] opnieuw in.
  4. Tik op Stel opnieuw in.
  5. Tik op Herstel netwerkinstellingen.
  6. Voer indien gevraagd je toegangscode in en bevestig. 

Na het resetten van de netwerkinstellingen zou je weer moeten kunnen bellen, gebeld kunnen worden en internetten.

Zo niet, ga dan even langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt.
Daar kunnen ze dan samen met jouw verder kijken wat eraan de hand is, en je eventueel voorzien van een nieuwe eSIM (QR-code) voor je smartphone.

Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN winkel.

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@DominiqueZ 

Welkom op de community van KPN.

Vervelend dat je geen bereik meer hebt van het mobiele netwerk, waardoor je nu alleen nog gebruik kunt maken van je WiFi netwerk.

Wat staat er precies in het display? iets van “geen service”?
Of zie je nog wel het 4G of 5G symbool in het display staan (boven in bij de ontvangst streepjes).

Vaak kun je dit probleem zelf oplossen, door de netwerkinstellingen van je smartphone volledig te resetten, dus dat raad ik je nu ook aan om even te doen.

Android smartphone:

1. Open Instellingen: Ga naar de app instellingen op je Android-telefoon.
  2. Navigeer naar resetopties: Zoek en tik op SysteemAlgemeen Beheer of Netwerkinstellingen.
  3. Selecteer resetopties: Tik op Optie om te resetten
  4. Reset netwerkinstellingen: Kies de optie Netwerkinstellingen resetten
  5. Bevestig de reset: Controleer de informatie op het scherm en tik op Resetten om de actie te bevestigen. Je moet je pin-code mogelijk invoeren. 

iPhone (iOS):

1. Open de app Instellingen op je iPhone.
  2. Tik op Algemeen.
  3. Scrol naar beneden en tik op Zet over of stel [apparaat] opnieuw in.
  4. Tik op Stel opnieuw in.
  5. Tik op Herstel netwerkinstellingen.
  6. Voer indien gevraagd je toegangscode in en bevestig. 

Na het resetten van de netwerkinstellingen zou je weer moeten kunnen bellen, gebeld kunnen worden en internetten.

Zo niet, ga dan even langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt.
Daar kunnen ze dan samen met jouw verder kijken wat eraan de hand is, en je eventueel voorzien van een nieuwe eSIM (QR-code) voor je smartphone.

Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN winkel.

DominiqueZ
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 21, 2025

Ik heb met iemand anders zijn telefoon (moet toch niet gekker worden KPN) de KPN gebeld. Het probleem lag aan het feit dat een of andere KPN pipo mij van klein zakelijk zomaar naar 1mkb heeft gezet waardoor de esim niet meer actief was 🤷🏼‍♂️ 4 uur lang niet kunnen bellen. En bedankt KPN. Als zakelijke klant is bereikbaarheid het meest belangrijkste!!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@DominiqueZ 

Dit verdient zeker geen schoonheidsprijs, daarin ben ik het zeker met je eens.
Een medewerker mag niet zonder nadrukkelijke toestemming vanuit jouw kant jouw mobiele abonnement wijzigen, dus op zich wel opvallend dat dit zomaar is gebeurd.

Maar ik begrijp dat je inmiddels weer volledig bereikbaar bent op je 06-nummer??
Heb je een nieuwe QR-code gekregen voor een eSIM? of kon je huidige eSIM nog geheractiveerd worden?

DominiqueZ
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 21, 2025

Ja geen idee waar het is mis gegaan. Een aantal weken geleden een abonnement voor mijn dochter er bij gedaan. Maar waarom naar 1mkb weet niemand. 

Helaas kon de esim niet hersteld worden dus is er onder nummer behoud een nieuwe activatie gestuurd. Gelukkig weer bereikbaar. Wel een noodoplossing via 1mkb. Dus ik kan nog geen mb’s delen (wat de reden was van afsluiten). Maandag opnieuw abonnement afsluiten onder klein zakelijk. Heel gedoe allemaal waar ik niet om gevraagd heb. Maar goed. Ik ben al lang blij dat ik weer bereikbaar ben.

Bedankt voor je reacties. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@DominiqueZ welkom op de KPN Community. Dat is uiteraard niet de bedoeling en ik snap dat je daar van baalt. Fijn dat er toch een noodoplossing gevonden is dan want dit is primair een klant- helpt klant forum voor consumentenabonnementen. Hoe staat het er nu voor? Zijn jouw oude abonnementen inmiddels weer hersteld?