Skip to main content

Hele dag in Duitsland geweest, geen verbinding.

Vlak voor de grens naar Nederland een sms “welkom” in Duitsland, dit was rijkelijk laat.

Roaming staat gewoon aan, bij Odido ging dit gewoon soepel, nu over gestapt naar KPN en eerste keer naar Duitsland en geen verbinding, geen internet, ook niet bel/sms.

Netwerk ingesteld zoals op KPN staat, maar werkte dus niet.

Hallo @Hanoz ,

Kies de volgende keer in Duitsland handmatig een ander mobiel netwerk. 

Meer uitgebreid : 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

bron : 

Komop......het is 2024..…

Ik lees dat deze "oplossing" al jaren wordt gegeven, handmatig iets instellen?

Al 4 jaar neem ik dezelfde route naar Duitsland met Odido en altijd automatisch bereik met dezelfde telefoon.

Ik lees het eigenlijk ook alleen over KPN.

Moet ik elke keer als ik de grens overga handmatig iets instellen dan?

Voorlopig is onze kennismaking met KPN niet zonder hobbels helaas.

Niet automatisch combikorting, bereik Duitsland moeilijk, TV-app kan minder dan een tvkastje waardoor je meerdere kastjes moet huren.(bij Ziggo was app en tvkastje in functionaliteit gelijk)

We zijn nog niet erg enthousiast.

Nou, het “beste” antwoord had ik liever zelf gekozen en dat is dat ik het heel vreemd vind dat een Odido 4 jaar geen enkel probleem gaf en KPN wel.

En dat ik dit in anno 2024 op moet lossen door handmatig terplekke maar wat moet proberen in de hoop dat dat helpt, en dan elke keer als ik de grens overga???

Schande eigenlijk dat voor mij wordt bepaald wat het beste antwoord zou zijn, dat laat KPN er beter uit zien dan de vraagsteller eigenlijk wilde aankaarten.

Voorlopig een paar vervelende minpunten bij mijn kennismaking met KPN, ik zal het onthouden als het contract afloopt.

Ik begrijp je frustratie wel. Mijn zoon met een kids sim had ook altijd problemen als we de grens met Duitsland passeerden en hij moest idd steeds handmatig een andere provider kiezen zowel in de trein als met de auto. Mijn vrouw en ik (ook KPN) hadden nergens last van. Sinds een aantal maanden heeft hij een nieuwe telefoon met nog steeds dezelfde kids sim en geen last meer in Duitsland. Hoe het kan, ik heb geen idee. 
Betreft het onterechte “beste” antwoord: dat gebeurt helaas wel vaker. Jammer dat je dit als topic starter niet ongedaan kan maken.

Nou, het “beste” antwoord had ik liever zelf gekozen en dat is dat ik het heel vreemd vind dat een Odido 4 jaar geen enkel probleem gaf en KPN wel.

………..

Dat is natuurlijk volkomen begrijpelijk Hanoz. Helaas blijft dekking in het buitenland lastige materie. In landen zoals Duitsland is het netwerk vaak iets minder fijnmazig als bijvoorbeeld in Nederland. Dat weet ik ook uit eigen ervaring aangezien mijn ouders vlak bij de grens wonen. De tips die Noordzee zijn goede algemene tips om problemen met de roaming te verhelpen en zeker van nut voor toekomstige meelezers. 

Afhankelijk van het aanwezige netwerk en de afspraken met lokale aanbieders kan de dekking ook verschillen van provider tot provider. Het kan dan inderdaad nuttig zijn om handmatig eens te schakelen.

Reageer