Skip to main content

Ik ben in het hart van San Francisco, en kan geen mobiel internet krijgen met mijn kpn databundel. De enigste provider die ik kan vinden bij handmatig kiezen netwerk is T-Mobile. Er is soms verbinding, maar heel langzaam (E). Of de verbinding valt helemaal weg. Ik gebruik nu Wifi in het hotel, maar heb het straks wel nodig. 

Opnieuw opstarten telefoon helpt niet. Mijn telefoon is een Moto G6+.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Hallo @Joep Jansen ,

Je bent in het buitenland aangewezen op de lokale providers. En dan heb je volop gebieden waar geen goed bereik is. En daarnaast heeft KPN ook niet met alle providers een overeenkomst gesloten. 
 

Blijf je daar langer? Dan zou je kunnen overwegen om een Amerikaans prepaidkaartje aan te schaffen.


Dat is een heel algemeen antwoord waar ik niks aan heb. Je reageert niet op wat ik geschreven heb.

Het lijkt me dat je in het centrum van San Francisco toch volop bereik moet hebben, van meerdere providers. Maar de enigste provider die ik zie is T-Mobile, en daarmee heb ik geen internet.

Ik heb spijt dat ik €20 heb uitgegeven voor een databundel waar ik helemaal niets aan heb.

 


Hi @Joep Jansen. Begrijpelijk dat je bereikbaar wilt zijn daar. 

Je bent in het buitenland aangewezen op de lokale providers. En dan heb je volop gebieden waar geen goed bereik is. En daarnaast heeft KPN ook niet met alle providers een overeenkomst gesloten. 

Dit is wel de algemene regel. In een centrum van een grote stad zou je goed bereik verwachten. Als ik de dekkingskaart van T-Mobile bekijk daar zit dat ook goed. Is er toevallig iemand anders in de buurt die met je meereist? Zo ja, zou je jouw simkaart dan eens in dat toestel willen testen? Ik ben benieuwd of het dan wel goed gaat met het bereik.

We werken daar samen met AT&T, Commnet Wireless, Jasper Technologies, Limitless Mobile, NE Colorado Cellular, Syniverse Technologies, T-Mobile, Telnyx, Union en Verizon. Je kunt een herstart van je toestel nogmaals proberen en kijken of één van die providers ertussen staat als je door de lijst met netwerken kijkt. 


Ik ben inmiddels terug van vakantie in de VS. Ik heb mijn databundel bijna niet kunnen gebruiken.

Gelukkig is er op veel plekken openbare wifi!

De antwoorden hierboven hebben mij helaas niet geholpen. Ik ben er thuis nog even verder ingedoken omdat dit toch onbevredigend is. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat het aan mijn toestel ligt (zoals eerder gemeld heb ik een moto g6 plus). In de VS worden andere frequentiebanden gebruikt dan in Nederland. Veel telefoonmodellen worden daarom in meerdere regionale versies geleverd. Mijn model is de moto g6 plus XT1926-3. Die werkt prima in Europa, maar blijkt volgens frequencycheck.com in de VS alleen bruikbaar voor 2G netwerk. Dit verklaart waarom ik vrijwel nergens mobiele data kon gebruiken. En ook waarom een lokale SIM kaart van Metro T-Mobile in mijn telefoon niet werkte.

Mijn vriendin heeft een Samsung Galaxy A32 (model SM-A325F). Die doet het iets beter,  met 2 van de 5 4G banden. Zij had met de aangeschafte SIM kaart af en toe mobiele data.

Als ik dit van tevoren had geweten had ik een andere telefoon gekocht voordat ik op reis ging.

Mijn tip: controleer voordat je op reis gaat op frequencycheck welke carriers je kunt gebruiken en of je telefoon compatibel is.


Fijn dat de oorzaak is gevonden @Joep Jansen en bedankt voor het terugkoppelen! Zuur dat het aan je toestel lag, maar mocht je in de toekomst weer die kant op gaan dan kun je een back-up toestel meenemen. 🙂