Skip to main content

Mijn iphone 13 heeft geen service meer. De sim kaart werkt wel op mijn oude telefoon, dus daar ligt het niet aan. Ik heb de netwerkinstellingen al gereset. Waar kan het aan liggen?

Hoi @koekjesmonster 

Welkom op het Forum van KPN.

Dit klinkt als een intern defect in jouw iPhone 13, waarbij het toestel de simkaart niet (meer) herkend.
Je hebt de netwerkinstellingen van jouw iPhone 13 inmiddels gerest, iets wat ik ook als eerste aan zou raden om te doen, aangezien je daar vaak heel veel problemen mee kunt oplossen.

Heb je al eens een simkaart geprobeerd van Odido of Vodafone in jouw iPhone 13?
Bijvoorbeeld de Odido of Vodafone simkaart van een goede vriend/vriendin of familielid.
Aangezien ik benieuwd ben, of jouw iPhone 13 het dan wel gewoon doet? of ook niet?

Mocht hij het ook niet doen met een Odido of Vodafone simkaart, dan kun je het beste met jouw iPhone 13 langs de winkel gaan (met aankoopbon), waar je hem hebt gekocht en hem dan ter reparatie aanbieden, mocht het verkooppunt het ook niet voor jouw kunnen oplossen.
Je zou ook nog langs een Amac Winkel bij jouw in de buurt kunnen gaan, want dat is een Apple Premium Partner die veel verstand en kennis in huis hebben over alle Apple producten.

Maar ik ben bang, dat het echt aan jouw iPhone 13 ligt, en niet aan de simkaart van KPN.

 


Hoi @koekjesmonster, wat ontzettend balen zeg. 

Jouw simkaart werkt dus wel in een ander toestel. Het zit hem dus niet in de aansluiting, maar naar alle waarschijnlijkheid in een toestel zoals Michel.uit.Arnhem ook al aangeeft. 
Als een andere simkaart in jouw toestel ook niet werkt, dan weet je het zeker. Dan kun je hem ter reparatie aanbieden. 


@Bart_Z @Michel.uit.Arnhem Bedankt voor jullie reactie op mijn probleem. Aangezien het aan de telefoon ligt ga ik langs de apple store om het te laten repareren. Een simkaart van een andere provider werkt ook niet.. Het zal wel een fabricagefout zijn denk ik. Nogmaals bedankt.


Succes. Hopelijk ben je jouw toestel niet te lang kwijt. 


@Bart_Z @Michel.uit.Arnhem Bedankt voor jullie reactie op mijn probleem. Aangezien het aan de telefoon ligt ga ik langs de apple store om het te laten repareren. Een simkaart van een andere provider werkt ook niet.. Het zal wel een fabricagefout zijn denk ik. Nogmaals bedankt.

 

Hoi @koekjesmonster 

Graag gedaan, ik heb je met veel plezier mogen helpen.
Mijn vermoeden is dus terecht geweest, het is een intern defect in jouw iPhone 13.

Goed dat je naar een Apple Store van Apple zelf gaat, daar wordt het probleem vaak snel verholpen.
Het zou ook nog kunnen zijn, mocht het een fabricagefout zijn, dat je gewoon een hele nieuwe iPhone 13 mee naar huis krijgt.

Hopelijk kun je gauw weer bellen met je iPhone 13!


@Michel.uit.Arnhem De iPhone is pas een week oud, dus gelukkig valt het nog onder de garantie. Hopelijk kan het snel opgelost worden!