Skip to main content

Als mijn telefoon met KPN prepaid sim uit heeft gestaan, krijg ik geen sms van de (in die periode) gemiste oproepen. “SMS na gemiste oproep” staat wel ingeschakeld in het voicemail-menu.

Ik krijg wel een “oproep gemist” sms-je als ik een oproep geweigerd heb. Maar dus niet als mijn toestel uit heeft gestaan. 

Als je de phone helemaal uit hebt staan dan kijkt het mij logisch dat je phone ook geen sms kan ontvangen.


Als je de phone helemaal uit hebt staan dan kijkt het mij logisch dat je phone ook geen sms kan ontvangen.

Dat snap ik ook. Maar als je hem weer aanzet, moet er toch een “oproep gemist” sms-je binnenkomen? Dat was vroeger wel het geval.


Is je inbox misschien vol


Is je inbox misschien vol

Nee, die is leeg.


Is je inbox misschien vol

Nee, die is leeg.

Dan weet ik het ook niet meer, doorloop de link hieronder eens.

 

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/problemen-sms.htm


Is je inbox misschien vol

Nee, die is leeg.

Dan weet ik het ook niet meer, doorloop de link hieronder eens.

 

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/problemen-sms.htm

Alle punten nagekeken, maar alles klopt.

Het ontvangen van sms-jes is niet het probleem, ook een gewone sms die naar mij verzonden is tijdens het uit staan van het toestel, komt gewoon aan zodra het toestel weer wordt aangezet.

Maar de “oproep gemist” sms-jes dus niet. Lijkt me dan toch een probleem bij het verzenden. Toen het nog Telfort was werkte dit wel gewoon.


@Ruud2512 wellicht is een nieuwe simcard de oplossing 


Als je de phone helemaal uit hebt staan dan kijkt het mij logisch dat je phone ook geen sms kan ontvangen.

Normaal worden ze bij de provider voor 48 uur bewaard.

 


@Ruud2512 wellicht is een nieuwe simcard de oplossing 

Een nieuwe simcard kost 4,99 bij een prepaid sim. Dat doe ik pas als zeker is dat het daar aan ligt.

Lijkt me ook sterk dat het daar aan ligt, want toen Telfort overging naar KPN, heb ik al een nieuwe simkaart ontvangen.


@Ruud2512 

Handig truukje:

Als je *0# voor je bericht plaatst, krijg je een ontvangstbevestiging. Dus stuur eens een SMS naar je ontvanger met bijv: *0# Hoi, hoe is het met jou?

Als het goed is zal je vanaf het SMS-center een SMS krijgen met leesbevestiging.


@Ruud2512

Handig truukje:

Als je *0# voor je bericht plaatst, krijg je een ontvangstbevestiging. Dus stuur eens een SMS naar je ontvanger met bijv: *0# Hoi, hoe is het met jou?

Als het goed is zal je vanaf het SMS-center een SMS krijgen met leesbevestiging.

Gewoon sms versturen en ontvangen gaat helemaal goed. Ook als mijn telefoon uit heeft gestaan, komen de normale sms-jes binnen zodra de telefoon weer aangezet is.

Alleen de “oproep gemist” sms-jes komen niet binnen, terwijl dit wel aan staat in het voicemail menu. 


Hi @Ruud2512! Wil je nog aangeven welk merk en type mobiel toestel je hebt? Wil je ook eens kijken of Visual Voicemail een oplossing voor je is?


Hi @Ruud2512! Wil je nog aangeven welk merk en type mobiel toestel je hebt? Wil je ook eens kijken of Visual Voicemail een oplossing voor je is?

 

Mijn toestel is een Samsung S10e dual sim. De 1e sim is van mijn abonnement, de 2e sim is een prepaid (ex-Telfort, nu KPN). Deze 2e sim gebruik ik alleen om voor m’n werk bereikbaar te zijn en die simkaart zet ik ‘s avonds en in het weekend vaak uit. Zodra ik hem weer aan zet vind ik het wel fijn om te weten of er nog gebeld is, zonder dat ik de voicemail wil activeren (dit is gelijk ook de reden dat visual voicemail geen oplossing voor me is).

De voicemail heb ik dus ingesteld op “gebruikers kunnen geen bericht achterlaten”, maar de notificaties “sms na gemiste oproep” heb ik wel aan gezet. Alleen komt die sms niet als de simkaart uit heeft gestaan. Die sms na gemiste oproep komt wel als de simkaart aan staat en ik een binnenkomende oproep weiger. Er lijkt dus iets mis te gaan als de simkaart uit gezet is.

Op de 1e sim, een Youfone abonnement via het KPN netwerk (en hoogstwaarschijnlijk dezelfde voicemail engine), werkt het overigens wel, met dezelfde voicemail instellingen.

Verdere SIM instellingen in het toestel:

Sim1 (youfone abo) staat op 4g/3g/2g ingesteld, met data.

Sim2 (KPN prepaid) staat op 2g ingesteld, zonder data. Maar ook als ik deze op 4g/3g/2g (zonder data) instel, werkt de sms na gemiste oproep niet.


@Ruud2512 ik heb navraag voor je gedaan. Wil je in de eerste instantie eens de notificatie uit- en daarna weer aanzetten. Lukt dat niet, zet dan de mogelijkheid een bericht in te spreken weer aan. 🙂


@Ruud2512 ik heb navraag voor je gedaan. Wil je in de eerste instantie eens de notificatie uit- en daarna weer aanzetten. Lukt dat niet, zet dan de mogelijkheid een bericht in te spreken weer aan. 🙂

Gedaan: “notificatie uit en weer aan gezet”, had geen resultaat.

Berichten inspreken aangezet en weer uitgezet, had ook geen resultaat.

Ik kan natuurlijk wel het berichten inspreken aan laten staan, maar dat is nu juist niet wat ik wil, want dan verwachten mensen dat je binnen korte tijd gaat reageren.

Voorlopig heb ik een workaround gevonden: ik laat de simkaart aan staan, maar zorg met een appje (automate) dat elke binnenkomende oproep op sim2 automatisch geweigerd wordt.

Bijkomend voordeel van deze workaround: de ‘gemiste oproep’ sms komt direct daarna binnen, dus ik kan besluiten of ik toch direct terugbel of de eerstvolgende werkdag. (Bij het uitzetten van de simkaart zie je het pas als die weer aan staat)