Skip to main content
Beantwoord

Geen sms ontvangen voor behouden van mijn nummer

• 15 januari 2025
  • 9 reacties
  • 72 keer bekeken

• Helper
  • 29 reacties

Nieuwe simkaart gekocht, gisteren ontvangen. abonnement gaat eind februari in. Geen sms ter verificatie ontvangen voor behoud van nummer zou wel moeten. Geen brief ontvangen om ontvangst te bevestigen terwijl dat wel zou moeten. Gebeld met 08000402. Sim verificatie zou niet hoeven en er was nog geen account gemaakt door kpn . Zou nog mail over volgen. Geloof ikniet want niet volgens wat in voorwaarden en eerdere berichten staat. Stress dus nú terwijl ik juist goede berichten over kpn had gehoord. Waarom geen sms bericht om nummer te kunnen behouden e kan ik niet bevestigen? Wil nummer behouden. Help

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@aih 

Welkom op de community van KPN.

Als het niet mogelijk is om een verificatie sms te sturen, om daarmee jouw aanvraag voor nummerbehoud te kunnen bevestigen, die je echt in contact te treden met de klantenservice van KPN.

Bij Nummerbehoud is een verificatie altijd nodig, om op die manier te bevestigen dat het daadwerkelijk jouw 06-nummer is, en niet van een familielid of een vriend.
Dus wat de medewerker aan de telefoon tegenover jouw zei, klopt dus niet.

Je hoeft in elk geval nu niet in paniek of in de stress te schieten, want er is nog meer dan genoeg tijd om nummerbehoud aan te vragen.
Dus bel opnieuw met de klantenservice van KPN, en zeg duidelijk dat je nummerbehoud wenst aan te vragen, en dan zou de medewerker dat gewoon voor je in orde moeten maken.

Bel hiervoor met 0800-0402, en spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: Nummerbehoud aanvragen.

Openingstijden:

• Maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Laat nog wel even weten, of alles uiteindelijk is gelukt.

Bekijk origineel

9 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Hoi ​@aih 

Welkom op de community van KPN.

Als het niet mogelijk is om een verificatie sms te sturen, om daarmee jouw aanvraag voor nummerbehoud te kunnen bevestigen, die je echt in contact te treden met de klantenservice van KPN.

Bij Nummerbehoud is een verificatie altijd nodig, om op die manier te bevestigen dat het daadwerkelijk jouw 06-nummer is, en niet van een familielid of een vriend.
Dus wat de medewerker aan de telefoon tegenover jouw zei, klopt dus niet.

Je hoeft in elk geval nu niet in paniek of in de stress te schieten, want er is nog meer dan genoeg tijd om nummerbehoud aan te vragen.
Dus bel opnieuw met de klantenservice van KPN, en zeg duidelijk dat je nummerbehoud wenst aan te vragen, en dan zou de medewerker dat gewoon voor je in orde moeten maken.

Bel hiervoor met 0800-0402, en spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: Nummerbehoud aanvragen.

Openingstijden:

• Maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Laat nog wel even weten, of alles uiteindelijk is gelukt.

• Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 15 januari 2025

Net gebeld . Nummerbehoud was goed gekeurd en rest zou ookniet hoeven. Zou komen omdat het via belsimpel geregeld was. We gaan het zien.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
aih schreef:

Net gebeld . Nummerbehoud was goed gekeurd en rest zou ookniet hoeven. Zou komen omdat het via belsimpel geregeld was. We gaan het zien.

Hoi ​@aih 

Goed om te horen.
Fijn dat nummerbehoud is goedgekeurd en je vertrouwde 06-nummer naar KPN wordt overgezet.
Belsimpel is een goede website met een goed team aan medewerkers, dus daar kun je echt wel op vertrouwen dat het goed komt met nummerbehoud.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23099 reacties
  • 17 januari 2025

Hi ​@aih, Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door Michel en dat alles gelukt is, waarvoor dank. 

Nog een toevoeging op zijn antwoord: je kunt ook een terugbelafspraak (rechts onderin) maken met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt. 

• Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 17 januari 2025

We zullen 28-2 zien of het inderdaad zo goed komt.

• Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 18 januari 2025

Ik heb nog zo mijn twijfels omdat er nadrukkelijk staat van sms- verificatie en ontvangstbevestiging. Michel zegt dat sms-verificatie nodig is en ik telefonisch onhuist voorgelicht zou zijn door kpn-medewerkers 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23099 reacties
  • 21 januari 2025

Hi ​@aih, ik heb ook voor je gekeken en ik zie dat het overname is goedgekeurd. Het gaat om het nummer eindigend op 787. Dat klopt? 

• Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 24 januari 2025

Klopt, moet ik in de app het nummer invullen en dan code invullen of moet ik de 28e een sms naar 6688 sturen? Ik kreeg onlangs een melding van systeemerror toen ik dat deed.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23099 reacties
  • 28 januari 2025

Nee, als het om dat nummer gaat hoef je ezelf niet meer te doen. De overname van het nummer is goedgekeurd en zal op die datum automatisch gaan. Dit zul je merken wanneer je het nummer via je huidige provider niet meer kunt gebruiken. Op dat moment kun je overstappen op het KPN netwerk. 

Reageer