Skip to main content

Heb een Iphone 13mini. Heb sinds kort een mobiel abonnement 5G(zondag 02-09-2024) maar kan geen gebruik maken van het mobiele netwerk. Doorlooptijd helpdesk is 21 dagen. Is hier geen andere  oplossing voor behalve een nieuw toestel?

Geien het feit dat er en lange doorlooptijd is op de aangemaakte ticket en het nog maar de vraag is of dit probleem op kort termijn opgelost wordt, heb ik abonnement beeindigd.


Hi @Lord Naughty, allereerst erg naar dat dit niet goed heeft gewerkt en ook om te zien dat je ons hebt verlaten. Het hoort namelijk goed te werken. Bedankt in ieder geval voor de update hier en hopelijk kunnen we je in de toekomst weer verwelkomen. 


Even een schopje @Alex van KPN Lees even onderstaand verhaal.

Ik ben familie van de TS en wij hebben 2 weken terug even een kruistest gedaan, mij SIM in het niet werkende toestel en gewoon internet. 
 

Voor de zekerheid een nieuwe SIM laten komen en deze in gebruik genomen. Abonnement weer van internet voorzien en nog steeds geen internet.

 

Wederom contact met de KS en gelukkig zat daar iemand die slim genoeg was om verder te kijken als het belscript. Er bleek een hele oude blokkade uit de Telfort tijd op mobiele data te staan. Blokkade eraf gehaald door de KS en werkend mobiel internet.

 

Wellicht is het zinvol om hier door applicatiebeheer naar te laten kijken want ik zie dit echt als een systeemfout bij KPN.

 

Bij toevoeging van een mobiel data abonnement aan een lopend abonnement dient het systeem direct te controleren of er nog een blokkade op het abonnement zit en dient dit bij afsluiten direct zichtbaar te worden in de vorm van een pop-up Let op blokkade voor mobiele data, deze verwijderen…?

 

Ja het betreft een oud Telfort abonnement maar het is dat wij een aantal zaken extra hebben gecontroleerd omdat we beide met een iPhone 13 mini lopen en we zeker wisten dat het niet aan het toestel lag.


Hi @Speedmaster. Dankjewel voor deze toevoeging. Er is geen sprake van een script, medewerkers zijn hierin vrij. Er zijn wel bepaalde handelingen die gedaan worden bij het bijvoorbeeld melden dat er geen data is, onder andere een controle op een blokkade. Dat is hier duidelijk niet goed gegaan. 

Bij toevoeging van een mobiel data abonnement aan een lopend abonnement dient het systeem direct te controleren of er nog een blokkade op het abonnement zit en dient dit bij afsluiten direct zichtbaar te worden in de vorm van een pop-up Let op blokkade voor mobiele data, deze verwijderen…?

Hiermee bedoel je dat wanneer je een abonnement met alleen belminuten wijzigt en data toevoegt dat er op een blokkade moet worden gecontroleerd, denk ik. Dit zou ideaal zijn. Bovenstaande had echter wel gezien moeten worden. 


Hiermee bedoel je dat wanneer je een abonnement met alleen belminuten wijzigt en data toevoegt dat er op een blokkade moet worden gecontroleerd, denk ik. Dit zou ideaal zijn. Bovenstaande had echter wel gezien moeten worden.

 Ja dat dus, ik heb zelf in het verleden in de functionele hoek gezeten qua applicatie beheer en dit soort controle regels ontwikkelde ik vaak om het systeem user-proof te maken. Controles op de achtergrond zodat er niets over het hoofd wordt gezien en menselijke fouten uit te sluiten.

 


Reageer