Skip to main content
Antwoord

Geen verbinding met mobiel netwerk in Zuid Afrika

• October 17, 2025
  • 5 reacties
  • 97 keer bekeken

Wij zijn sinds 2 dagen in Zuid Afrika kaapstad. Heb 5 gb van kpn aan buitenlandbundel gekocht. 80 mb gebruikt op 1e dag. Sinds vanochtend geen internet meer. Geen bereik. Gsm opnieuw opgestart. Updates zijn up to date. Naar telecom winkel in kaapstad bij v en a waterfront. Vodacom. Heeft gsm en instellingen bekeken en geen foute instellingen aangetroffen. Hebben met qr code geprobeerd een oplossing te vinden maar helaas. Ligt volgens vodacom aan probleem metde connectiviteit provider in Nederland. Platgelegd kpn heeft geen connectie metde provider in Zuid Afrika. Helaas kan je kpn op geen enkele wijze bereiken vanuit kaapstad. Heb voor zekerheid nog een keer 3 gbbijgekocht. Maar dat helpt ook niet. Mooi waardeloos en nu hopen dat er een oplossing komt. 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Dr8859. Welkom op de community! Wat een prachtige plek om te zijn! Ik kan me goed voorstellen dat dit ontzettend frustrerend is. Je zit ver van huis, hebt netjes een buitenlandbundel gekocht, en dan werkt het simpelweg niet. Zeker als je op reis bent en graag bereikbaar wilt blijven of gewoon even contact met thuis wilt houden.

Ik zie dat je hierboven al reacties hebt gekregen op jouw vraag, waarvoor dank! Is het inmiddels gelukt om een verbinding te krijgen met het mobiele netwerk in Zuid Afrika? In het topic hieronder lees je meer hierover.

5 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 17, 2025

Heb je ook al handmatig je netwerk operator aangepast? 

Verder was hier vorige week ook een topic over en daar was de oplossing het aanpassen van de APN instellingen.

https://community.kpn.com/mobiel-15/geen-mobiele-dataverbinding-in-zuid-afrika-terwijl-een-buitenlandbundel-aanstaat-641151?tid=641151&fid=15

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 19, 2025

Bedankt voor de tip. Alle stappen gevolgd maar helaas. Ook bij vodacom geen oplossing. Verwijzen naar kpn. Ik ben er inmiddels wel klaar mee. 40 euro aan bundel gekocht en niet bruikbaar. Inmiddels esim op iPhone van partner gezet en dat werkt allemaal prima. Heeft odido als provider. Bij thuiskomst half november maar weer met kpn bellen voor teruggave. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Dr8859 

Je hebt het steeds over Vodacom, maar je bent niet verplicht op dit netwerk te gebruiken.
Er zijn namelijk meer mobiele netwerken waaruit je kunt kiezen, en daarop wel gewoon kunt bellen en internetten.

Je kunt handmatig zoeken naar beschikbare mobiele netwerken op de locatie waar je bent, deze optie vindt je in het menu van je smartphone bij Netwerkinstellingen of Mobiel Netwerk.

Netwerken

Deze mobiele netwerken kun je in Zuid-Afrika gebruiken met een KPN abonnement:

• Cell C
  • MTN South Africa
  • Telkom South Africa
  • Vodacom (Pty) Ltd.

Dus probeer één van de andere 3 mobiele netwerken, in plaats van die van Vodacom

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 20, 2025

Hoi ​@Dr8859. Welkom op de community! Wat een prachtige plek om te zijn! Ik kan me goed voorstellen dat dit ontzettend frustrerend is. Je zit ver van huis, hebt netjes een buitenlandbundel gekocht, en dan werkt het simpelweg niet. Zeker als je op reis bent en graag bereikbaar wilt blijven of gewoon even contact met thuis wilt houden.

Ik zie dat je hierboven al reacties hebt gekregen op jouw vraag, waarvoor dank! Is het inmiddels gelukt om een verbinding te krijgen met het mobiele netwerk in Zuid Afrika? In het topic hieronder lees je meer hierover.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 20, 2025

Helaas ook andere providers geprobeerd maar geen resultaat. Op zich vreemd want afgelopjaar in Egypte en Colombia geen probleem. Maar hier geen internet. Vanmiddag bij andere telecom winkel geweest. Verkocht ook Samsung telefoons. Verwees uiteindelijk ook weer naar kpn die kennelijk iets moet wijzigen of vrijgeven bij provider in Zuid Afrika. Maar inmiddels wil ik me hier niet meer aan  ergeren. Bedankt voor de reacties.Â