Skip to main content

2 Weken geleden heb ik mijn mobiele abonnement verlengd icm de nieuwe Samsung galaxy a55.

Ik heb de gegevens van mijn oude a51 overgezet naar de a55. De telefoon pakt echter de wifi niet op. Krijg de melding dat hij geen contact kan maken met de router. Soms pakt hij de wifi maar als hij er even af is geweest (bv als ik thuis kom uit het wrrk) krijg ik de telefoon opnieuw niet gekoppeld. Telefoon pakt andere wifi (werk, ouders, hotspot) wel op.

Andere apparaten hebben thuis wel gewoon wifi. 

Alle ipties geprobeerd, experia v12 box gereset,  telefoon gereset enz.

1 Uur met de klantenservice aan de telefoon gezeten. Alle opties doorgenomen. Op afstand gereset maar niets helpt.

Io de  Samsung galaxy a55 retour en een nieuwe ontvangen maar ook hiermee hetzelfde probleem.

Wat nu, iemand nog een idee?

Hi @Jolandajk en welkom bij de KPN Community! 

Gefeliciteerd met je nieuwe toestel. 😁 Wel zo prettig om werkende wifi te hebben, dus ik denk met je mee. 

Ik raad je allereerst aan om de IPV6 instelling uit te zetten in de Box 12. Dit doe je als volgt: 

 

Heel benieuwd hoe het verbinden met je wifi daarna gaat.

Als dat niet werkt, probeer dan het volgende: 
Zou je (weer) willen inloggen op de Box 12? Als dat gelukt is kun je Extra Wifi instellen. Zet deze op 2,4 Ghz en ik ben heel benieuwd of je telefoon daar wel mee verbonden blijft. 

Ik hoor het graag!


Dank je wel Sanne,

 

Hier lag idd het probleem. Toestel werkt nu naar behoren.

Groeten Jolanda 


Tja... maar nu heeft u geen WiFi 6. Terwijl u wel een toestel heeft wat volgens mij geschikt is voor WiFi 6.


Reageer