Skip to main content

Beste KPN,

Ik verblijf momenteel in Mexico en probeer contact op te nemen via de chat, maar dat lijkt helaas niet mogelijk. Bellen of gebeld worden is vanwege de hoge kosten geen haalbare optie.

Gisteren bij aankomst haalde ik mijn telefoon uit de vliegtuigmodus en ontving vrijwel direct een sms van KPN dat ik het volledige limiet van €60,50 voor internet buiten de EU al had bereikt. Dit verbaasde me enorm, want ik heb zelf geen gebruik gemaakt van data en mijn toestel was nog maar net ingeschakeld.

Ik vraag me dan ook af hoe dit mogelijk is. Ik ben het niet eens met deze kosten, temeer omdat ik nooit expliciet om deze dienst heb gevraagd. Sterker nog, in het verleden was data in Mexico met mijn KPN-abonnement niet eens beschikbaar.

Ik hoor graag hoe dit kan en ontvang graag een reactie, bij voorkeur per mail of hier via het platform.

Alvast dank!

Data buiten de EU gebruiken is enorm duur. Zodra jou toestel verbinding maakt zijn er op de achtergrond apps en onderdelen van het besturingssysteem die meteen allerlei data uitwisselen. Zonder dat je zelf iets doet zit je zo aan die 60 euro.

Beste ​@LuzHNava KPN is bereikbaar via X, Facebook en +31 6 1200 1200

SMS ‘ bescherming aan’ naar 1266 om toekomstige kosten buiten de EU te voorkomen.

Op het moment dat je je mobiel uit de vliegtuigstand haalde, heeft deze toch automatissch verbinding gemaakt met een mast en dan kunnen de kosten snel oplopen.

Om dit in de toekomst te voorkomen zet dan behalve de eerdergenmoemde SMS tevens inm ke mobiel automatisch met een provider verbinden op handmatig.

Er is een bedrag in rekening gebracht voor een dienst die ik nooit heb aangevraagd of geaccepteerd. Dat is onacceptabel en in strijd met de rechten van consumenten.

Als klant voel ik mij misleid. KPN moet verantwoordelijkheid nemen en deze fout rechtzetten. Anders zal ik dit melden bij de bevoegde autoriteiten.

Ik herhaal: ik heb deze dienst niet gevraagd. Niemand mag verplicht worden te betalen voor iets wat hij of zij niet bewust heeft geactiveerd.

Dergelijke kosten moeten transparant en optioneel zijn — niet automatisch en zonder toestemming. Dit is geen service, maar misbruik.

Reageer