Skip to main content
Beantwoord

Gelijk tegen de €60,- datalimiet aangelopen na uitstappen uit vliegtuig

• October 4, 2025
  • 30 reacties
  • 442 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

Dit helpt allemaal niet!.! Ik heb onbeperkt internet en bellen contract op deze e-sim

?Dus hoezo tegoed kopen?

Er wordt slecht gelezen en Thomas komt niet met oplossing. Of hij weet niet. 

Ziet er naar uit, als terug in Nederland, ik moet naar de KPN telefoon winkel gaan om dit op te lossen. Ondertussen wel betalen voor dit contract en ik kan niet gebruiken. Klacht waardig situatie

• November 11, 2025

Ik heb onbeperkt internet...

Dat is alleen geldig in Nederland. Niet in het buitenland. 

In de EU heb je een databundel die standaard onderdeel is van je abonnement. De hoogte daarvan is afhankelijk van welk abonnement je gekozen hebt.

Buiten de EU heb je niks. Geen internet dus. Althans in het begin wel. Heel even. Maar zodra je aan de 60 euro zit stopt het.

Als je buiten de EU internet wilt hebben moet je databundels aanschaffen.

Als jij niet wilt dat het stopt hij 60 euro en je wilt geen bundels aanschaffen. Je wilt dat internet gewoon blijft werken zonder extra bundels, dan kan je dat misschien regelen bij KPN. Maar dan zit je zo aan een telefoonrekening van een paar 1000 euro per maand.

Er wordt slecht gelezen...

Als je zelf goed gelezen had bij het afsluiten van het abonnement, dan had je dit geweten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 12, 2025

Mvr. Er is blokkade op mijn contract nu ( heel verhaal met " bescherming aan" te laat geactiveerd. 

Ik ben tot April in Indonesië. Hoe krijg ik die blokkade weer eraf, of kan beter regelen als ik terug ben in Nederland 

• November 12, 2025

Er is geen blokkade. Dat internet stopt bij 60 euro is normaal. Je moet gewoon bundels kopen. Dan heb jij weer internet. 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@ceeszomers, je hebt geen onbeperkt internet in Indonesië want die bundels hebben wij niet. Dus ofwel je hebt een de bundels die ​@Marlon92 hierboven noemt óf je zou per MB betalen voor een veel hoger tarief. In dat laatste geval wordt er bij elke €60,50 een blokkade aangezet om te voorkomen dat je onbedoeld duizenden euro's aan kosten maakt. In die sms staat hoe je deze blokkade kunt verwijderen en volgens mij is het hierboven ook al wel genoemd, je kan dat met een sms doen. Als dat niet met de sms lukt kan het helpen te verbinden met een ander 4G netwerk en het nog eens te proberen.

Als je toch een bundel hebt zoals hierboven genoemd of de €60,50 blokkade uit hebt staan én je internet werkt niet kan er natuurlijk wat anders spelen. Kun je je profiel eens invullen? Dan kijk ik even mee.