Skip to main content
Beantwoord

Gisteren overgestapt naar KPN, kan nu niet bellen of gebeld worden

• May 29, 2025
  • 15 reacties
  • 112 keer bekeken

Mijn abonnement is gisteren omgezet en nu kan ik niet meer bellen of gebeld worden. En ik word gek van al die digitale shit die me niet verder helpt! 

Beste antwoord door RBxx

Ok, dan gaat er iets fout. Op de overstapdag wacht je tot de simkaart van de oude provider geen bereik meer heeft. Dan verwijder je die sim en plaats je de KPN simkaart. Die zou het eigenlijk meteen moeten doen. Dat was ook mijn ervaring.

Je hebt de KPN simkaart goed geplaatst? Misschien nog even eruit / erin doen. Hopelijk werkt die dan wel. Anders is die sim mogelijk defect. Dat los je het snelst op in een KPN Winkel waar ze zo nodig de simkaart vervangen. Vind een winkel of Business partner bij jou in de buurt | KPN

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 29, 2025

Beste ​@Anne_B wat bedoel met omgezet?

Ben je van een andere provider naar KPN overgestapt (met nummerbehoud?) en zo ja, heb je bericht van KPN gehad dat je aansluiting actief is?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

Beste Jan, bedankt voor je reactie. ja dat klopt. Mail ontvangen, e-sim geactiveerd. Maar ik kan nu niet meer bellen en gebeld worden. Heb 1 telefoon maar kan dus ook niet door kpn gebeld worden. Maar appen met een persoon lukt ook niet, want ze hebben alleen zo’n chatbot. En dat werkt natuurlijk niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

Ik wil graag in contact komen met een moderator van KPN. Alvast bedankt! 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 29, 2025

Hallo ​@Anne_B 

Je hebt de KPN sim ontvangen en geactiveerd. Prima, maar is de aangegeven overstapdatum al aangebroken? Bij overstappen met nummerbehoud neemt de nieuwe provider het nummer over, rekening houdend met de einddatum (oude) contract en een opzegtermijn van 1 maand.

Doet de simkaart van de oude provider het nog?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

Hallo RBxx, bedankt voor je reactie. Ja die gisteren ingegaan. Ik hoopte daarom dat ik vandaag zou kunnen bellen maar dat lukt helaas niet. Nee het oude contract is opgezegd.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 29, 2025

Ok, dan gaat er iets fout. Op de overstapdag wacht je tot de simkaart van de oude provider geen bereik meer heeft. Dan verwijder je die sim en plaats je de KPN simkaart. Die zou het eigenlijk meteen moeten doen. Dat was ook mijn ervaring.

Je hebt de KPN simkaart goed geplaatst? Misschien nog even eruit / erin doen. Hopelijk werkt die dan wel. Anders is die sim mogelijk defect. Dat los je het snelst op in een KPN Winkel waar ze zo nodig de simkaart vervangen. Vind een winkel of Business partner bij jou in de buurt | KPN

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

Bedankt voor je reactie! Ik heb een e-sim😅 Aan en uitzetten ook al geprobeerd. Ik ga morgen wel even langs een winkel. Bedankt voor de moeite iig! 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 29, 2025

Sorry, dat had ik even gemist.
Gebruik je wel de MijnKPN app zoals besproken in onderstaand Kennisbank artikel?

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet persé KPN te zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

Ja heb ik. Heb al tv en internet van kpn. Maar daarin lukt het ook niet

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 29, 2025

Ok, dan wordt het toch de KPN winkel. Veel winkels zijn ook vandaag open.
Daar kunnen ze je zeker helpen, zonodig met een simkaart als tussenstap.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

Dank!!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@Anne_B, wat onhandig dat je E-sim het niet direct goed deed 😕

Ik zie dat ​@RBxx je al goed op weg heeft geholpen, en hoop dat het in de KPN winkel snel gelukt is om je nummer weer aan de praat te krijgen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 2, 2025

Nee uiteindelijk is het in de winkel gelukt. Maar alles doet het weer! Bedankt! 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Heel fijn dat het gelukt is ​@Anne_B, en bedankt dat je het nog even laat weten.

Ondanks de slechte start, toch welkom bij KPN! 😃

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 2, 2025

Bedankt, graag gedaan.