Skip to main content

Goedenavond, buiten heb ik een goed GSM verbinding iets van 4 streepjes, binnen maar 1 of zelfs regelmatig geen dienst meldingen. Nu ik veel thuis werk is dat irritant. Vaak hol ik naar buiten en sta ik in de tuin bij een belangrijk gesprek. Probeer zoveel mogelijk via Whatsapp te bellen. Mijn huis is bijzonder goed geisoleerd met een isolatie materiaal met een aluminium laag. Mag ik legaal een gsm versterker / repeater aanschaffen? Dan heb ik immers ook een zender op de GSM band…Die dingen worden gewoon verkocht maar ik weet niet of het legaal is om ze ook echt te gebruiken.

Of is er een andere oplossing?

Alvast dank, zeker nu het slechter weer wordt is tuinbellen minder aantrekkelijk aan het worden :-)

Op diverse websites wordt namelijk beweerd dat zei de oplossing hebben voor slechte verbindingen in het het KPN netwerk, inclusief het gebruik van het KPN logo...

Hallo @Jvds63 ,gsm versterkers zijn niet toegestaan in NL, ook al worden ze verkocht.

Wapens worden ook verkocht, maar mag je ook niet gebruiken

Een alternatief is VoLTE/VoWiFi, dan bel je via je wifi verbinding thuis, je hebt daar wel een geschikt toestel voor nodig, dit kun je nazien op de website van KPN


Optie 1: Gebruik de functie voor bellen via wifi van de provider

  1. Open de app Telefoon .
  2. Tik op Meer. Instellingen.
  3. Tik op Gesprekken.
  4. Tik op Bellen via wifi. Als deze optie niet wordt weergegeven, ondersteunt je provider deze functie niet. Bij sommige providers kun je bellen zonder wifi-verbinding.

Jeroen bedankt deze optie had ik ook ontdekt en deze stond al aan op mijn iphone. Krijg niet de indruk dat dat iets doet. Ik heb KPN als provider...


Op internet lees ik niet dat er meer gedaan moet worden dan wat u heeft ingesteld. De wifi is in huis prima neem ik aan?


Yep glasvezel internet met meerdere access points volle streepjes!


Jeroen bedankt deze optie had ik ook ontdekt en deze stond al aan op mijn iphone. Krijg niet de indruk dat dat iets doet. Ik heb KPN als provider...

Is je SIM kaart van KPN, kom je van Telfort af dan werkt het namelijk niet. Via je Mijn KPN kan je altijd een nieuwe SIM kaart kosteloos bestellen. Zo weet je zeker dat ook je SIM kaart hier mee overweg kan


Hallo @Jvds63 

Welkom op het KPN Forum! Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om telkens naar buiten te moeten lopen om een telefoongesprek te voeren. Zoals @JanD terecht al aangaf, mag je als particulier helaas geen netwerkrepeater plaatsen. Het Agentschap Telecom controleert hier actief op. 

Wanneer de isolatie van je woning het signaal (bijna) volledig tegenhoudt, kan zoals @Jeroen Ruiter aangeeft, bellen via Wifi uitkomst bieden. Op deze pagina vind je meer info daarover. Mocht je een voormalig Telfort Mobiel aansluiting hebben, dan heb je zoals @Speedmaster opmerkt, inderdaad een nieuwe simkaart nodig, voordat je gebruik kan maken van bellen via Wifi. Je kan hier een vervangende aanvragen. Mochten er nog vragen over zijn, stel die gerust. 


Reageer