Skip to main content

Afgelopen zondag kreeg ik opeens een rare email van KPN, zie hieronder.

Raar omdat ik nooit een wijziging heb doorgegeven en daarnaast omdat ik in het verleden ook nooit “2 of meerdere KPN producten op mijn adres heb aangemeld voor KPN Compleet”.  Ik weet niet eens wat KPN compleet inhoud en hoef het eigenlijk ook niet te weten.

Ben oud Telfort-klant (dus bij verdwijnen Telfort zijn mijn maandelijkse Telfort-voorwaarden door KPN automatisch overgezet naar KPN, met de melding dat er verder voor mij niks zou veranderen).

Ik hoop dat dit geen poging is om mijn abonnementsvoorwaarden via een eenzijdige en slinkse weg te wijzigen. Dus: wat betekent onderstaande nu eigenlijk voor mij? Zou hieronder moeten staan volgens de email maar dat staat er natuurlijk niet.

Ik vind dit echt een vervelende mail, wat die dan ook mag betekenen. En dan nog wel verzonden door de directeur klantenservice;-)

 

E-mail 03-05-2020:

Onderwerp: Helaas hebben wij uw KPN Compleet voordelen stopgezet.

Helaas voldoen uw KPN abonnementen niet meer aan de voorwaarden van KPN Compleet. Hieronder leest u waarom uw voordelen zijn vervallen en wat dit voor u betekent.

Opzegging of verhuizing

U hebt een wijziging doorgegeven, bijvoorbeeld een annulering, opzegging of een verhuizing van 1 van uw KPN producten. Daardoor zijn er niet langer 2 of meerdere KPN producten op uw adres aangemeld voor KPN Compleet. Uw KPN Compleet voordelen zijn daarom komen te vervallen. Alle voorwaarden van KPN Compleet vindt u op kpn.com/compleetvoorwaarden.

 

KPN Compleet voorwaarden aHYPERLINK]

 

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer

Directeur Klantenservice

 

 

Wat is het afzender-adres van deze mail?


Hoi @MarkBurg ,

 

Als de afzender een kpn.com mailadres is, dan is het waarschijnlijk een echt bericht, maar voor de zekerheid nergens op klikken. Een mailadres kpnmail.nl of iets anders, dat is niet van KPN afkomstig.  

 

Als jij een oud Telfort mobiel abonnement hebt (Nu dus KPN) en jij hebt bij Telfort nog TV en Internet, dan heb je wel recht op voordelen. Mits de verschillende abonnement staan ingeschreven op hetzelfde adres. 

 

Je kunt je bij KPN aanmelden voor een korting. Je moet daar dus wel een actie voor uitvoeren.  
 

Op deze pagina kun je je aanmelden voor de Telfort Compleet korting.

Dan ga ik er wel vanuit dat je nu TV en Internet nog afneemt van Telfort. Want als je dat niet opgezegd hebt bij Telfort, dan blijft het de komende maanden nog van Telfort. 

Als oud Telfort-abonnee blijf je de oude voorwaarden houden zolang je niet een verlenging van jouw abonnement uitvoert. Niet verlengen is gelijk aan het ongewijzigd doorlopen van jouw oude abonnement. 

 

Kort samengevat, wat betekent de overgang naar KPN  voor jouw abonnement:

  • Je voorwaarden, prijs en mogelijkheden blijven gelijk
  • Ongebruikte MB's en belminuten kan je nog steeds meenemen naar de volgende maand
  • Telfort CombiVoordeel of Compleet blijft actief
  • Als je Lekker Lang bellen had, heb je dit nog steeds

Wat verandert er:

Welke KPN mogelijkheden krijg je niet:

  • MB's delen is niet mogelijk voor oud-Telfort abonnementen

Telfort Thuis abonnementen

De Telfort Thuis pakketten zijn nog niet overgezet naar KPN. Je kan deze nog niet zien in MijnKPN, wel in Mijn Telfort. Hiervoor kan je jouw vraag stellen op het Telfort forum.


@MarkBurg Welkom op het forum. Wat vervelend dat je zo'n e-mail ontvangt, wellicht dat dit iets te maken heeft met de overgang van Telfort naar KPN. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen en zou je kunnen laten weten wanneer dit gelukt is? Dan pak ik je gegevens er bij en ga ik uitzoeken hoe dit zit. 


Iedereen bedankt voor de reactie!

@Rutger_ : Zojuist heb ik mijn forumprofiel verder aangevuld.

@PeterG / @Noordzee  : afzender email was noreply@kpn.com

@Noordzee : bij Telfort heb ik altijd alleen een mobiel abonnement gehad; dus geen TV en Internet via Telfort. (dit laatste overigens ook nooit via KPN).

 


OK, dan is het wel raar dat jij die e-mail ontving. 
 

Want als jij alleen maar één mobiel abonnement had, dan had je ook nooit een voordeel van KPN Compleet. 
 

Het enigste wat ik mij dan kan voorstellen is dat je wellicht MB’s kon delen met een huisgenoot. Maar die mogelijkheid is er niet voor oud-Telfort klanten. 


Hey @MarkBurg, sorry voor de late reactie, ik heb even het stokje overgedragen van @Rutger_,

 Dank voor het invullen van je gegevens. Ben er even ingedoken en het klopt precies wat je zegt; je hebt of had recent geen andere abonnementen naast je Telfort mobiel. Waarom je ooit succesvol bent aangemeld voor TFT/KPN Compleet is mij ook een raadsel? Anyway, je bent er nu voor afgemeld omdat je niet aan de voorwaarden voldoet. Maar dat wist je zelf ook al. Foutje van onze kant. Excuses voor de verwarring!