Skip to main content
Beantwoord

Helemaal klaar met KPN en de iPhone 11

• February 4, 2025
  • 8 reacties
  • 1334 keer bekeken

Ik ben helemaal klaar met KPN en de iPhone 11 problemen.

Ik lees van iedereen hier op het forum dat ze klantenservice bellen en de telefoon kunnen omwisselen.

Ik ben nu al weken bezig...meerdere keren in de winkel geweest...meerdere keren klantenservice gebeld...maar krijg nog altijd geen oplossing.

Zelfs het ticket wat rechtstreeks is doorgezet naar de backoffice wordt niks mee gedaan…

Wordt je toch helemaal moedeloos van dit gezeur?

Absoluut ruk dit...KPN past iets aan in hun netwerk waardoor mijn iPhone 11 niet meer werkt en oplossen willen ze het blijkbaar niet.

Ik denk dat ik na 15 jaar trouwe klant toch maar eens elders moet gaan kijken.

Beste antwoord door Bainrow

Nog even een laatste feedback op dit topic en daarna mag deze ook dicht.

Ik ben nog (netjes) gebeld door KPN aan hand van een klacht die ik had gemeld.
De beste man die ik heb gesproken, helaas de naam vergeten, was erg begripvol na uitleg van de hele situatie. Hij heeft ook het e.e.a. toegelicht en garandeerde dat de telefoon hoe dan ook of vervangen of gerepareerd zou gaan worden. Hij ging aan hand van het verhaal ook nog kijken naar het stroomlijnen van de klantenservice en kon met de verkregen informatie wel wat punten gebruiken hierin.

Al met al was het een heel fijn gesprek en gaf het, net als met Jacqueline, het ouderwetse KPN klantenservice gevoel weer terug.

Gisteren wel even een hartverzakking gehad toe ik mail kreeg van de “reparateur”.
In het verslag stond namelijk “Geen defect geconstateerd” dus ik schoot een beetje in de stress met het gevoel “Dit meen je niet…”. Gelukkig had ik nog het gevoel dat het goed zou moeten komen na de recente gesprekken en geruststelling van mijn vriendin dus besloten eerst maar even rustig af te wachten.

Nu is zojuist de koerier langs geweest met het pakketje en bij het openen was ik beetje flabbergasted.
Ik had de telefoon “los” opgestuurd en kreeg nu een origineel doosje terug...maar toen ik keek besefte ik nog niet zo goed dat de afbeelding erop afweek van de iPhone 11.

Pas toen ik de achterkant goed bekeek en ineens zag “iPhone 13, Midnight, 128GB viel het kwartje.
Ik heb dus een splinternieuwe iPhone 13 ontvangen met dezelfde opslag capaciteit maar wel in een mooiere kleur in mijn optiek.
Nadeel is even dat er een nieuw hoesje en screenprotector besteld moet worden maar die zijn onderweg.

Al met al ben ik nu weer happy KPN klant en na het nodige heen en weer-en zeker naar tevredenheid geholpen.

@KPN: Bedankt voor de (uitgestelde :P ) service!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 4, 2025

@Bainrow 

Goedenavond,

Je kunt je iPhone aanbieden ter reparatie er wordt dan onderzoek gedaan naar het probleem mocht het probleem worden vast gesteld dan sturen ze je een nieuwe iPhone. Je kunt via onderstaande link je iPhone ter reparatie aanbieden:

https://reparatie.kpn.com

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2025

@Bainrow 

Goedenavond,

Je kunt je iPhone aanbieden ter reparatie er wordt dan onderzoek gedaan naar het probleem mocht het probleem worden vast gesteld dan sturen ze je een nieuwe iPhone. Je kunt via onderstaande link je iPhone ter reparatie aanbieden:

https://reparatie.kpn.com

Yes, dat weet ik PPR058x,

probleem is dat ik nu ondertussen al 3x heb gebeld met KPN Klantenservice...2x in de winkel ben geweest en geen kloot verder kom in dit verhaal.
Daarbij is het geen reparatie...KPN past haar netwerk aan waarna de iPhone 11 en 12 issues krijgen met hun mobiele data verbindingen. In samenwerking met Apple is er blijkbaar een update gekomen die voor de 12 wel werkt maar voor de 11 niet…
Als ik overstap naar bijv. Vodafone of T-Mobile dan werkt de data prima...dit heb ik kunnen testen via mijn werk SIM. Dus de telefoon is het issue niet...dus KPN moet dit gewoon oplossen en op een nette en coulante manier.

Ik vind het ook raar dat vanuit de Klantenservice het probleem al is bevestigd...en dat de telefoon gewisseld zou kunnen worden. Ik lees ook in de community hier allemaal verhalen van mensen met exact dezelfde issues...dat sinds mei vorig jaar de 4G op de iPhone 11 klote is sinds aanpassing op het netwerk van KPN. Zij hebben allemaal eerst  een 13 opgestuurd gekregen om daarna de 11 op te sturen.
Wat top geweest zou zijn want dan had ik alles 1 op 1 over kunnen zetten. Door alle brilliante (mis)communicatie heb ik mijn 11 maar preventief gereset na zover mogelijk de data te hebben veilig gesteld en terug op mijn 7+ gegaan.

Probleem daarvan is dat de iOS niet meer up to date is en ik veel apps niet (meer) kan gebruiken.
Dus voor nood prima maar verder ook niet en dat nu al 3 weken zonder oplossing.

Dus het is al klote dat die service niet (meer) wordt geboden...de klantenservice en winkel totaal niet op 1 lijn liggen en ik nog altijd met de problemen zit.
Na nu dus al een maand geen (klanten)service/oplossing te hebben mogen ontvangen maar getracht via hier tot een oplossing te komen. De chatbot is ruk...en je kan blijkbaar niet meer zelf naar de klantenservice bellen maar alleen afspraken plannen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2025

Brilliant…zojuist nogmaals gesproken met klantenservice.
Het hele verhaal nog een keer uitgelegd en alle toezeggingen die er zijn gedaan…

Na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan komt men terug met de mededeling:

“Ik heb het overlegd hier, maar we kunnen niks voor u betekenen.”

Het wordt helaas na 15 jaar trouwe en tevreden klant dan toch maar tijd om een andere partij te gaan zoeken.

KPN bedankt voor de afgelopen jaren...jammer dat jullie op zo'n cruciaal moment niks meer doen voor vaste klanten.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 6, 2025

Goedemorgen ​@Bainrow , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community, al is de aanleiding natuurlijk een stuk minder :(

In dit geval dien je iPhone 11 ter controle op te sturen naar onze reparatie partner Reconnext in Zoetermeer. Vanuit daar zal het toestel fysiek gecontroleerd worden. Mocht het toestel inderdaad defect zijn, dan zal er een vervangend toestel worden gestuurd. Indien het toestel niet defect is, zal de Iphone kosteloos retour worden gestuurd. Om dit proces in gang te zetten, kun je deze link gebruiken. Klik daar op 'toestel laten repareren', vervolgens kies je voor 'geen gsm-netwerk', vervolgens vul je je gegevens in en daar ontvang je een mail (check voor de zekerheid ook je spam) met daarin de verzendinformatie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 7, 2025

Ik heb, na afgekopeld te zijn en op aanraden van mijn vriendin, nogmaals gebeld met klantenservice.

Al lijkt het via de website of dit alleen kan via de stomme chatbot een afspraak te plannen blijkt 0800-0402 ook (nog altijd) een optie te zijn. Stom dat ik deze op de website eigenlijk niet terugvind maar goed…dat is nu even niet zo relevant.

Ik kreeg een dame, Jacqueline, aan de lijn nadat ik had ingesproken dat ik belde voor klantbehoud.
Zij gaf dit gelijk aan en zei dat ze ging kijken wat zij kon betekenen om mij als klant te behouden.
Ik heb haar het hele verhaal, nogmaals, uitgelegd en waarempel...ineens kan ik wel worden geholpen op een nette en fatsoenlijke manier en met alle geduld van de wereld.
Wat 3x eerder bij de klantenservice niet kon, wat tot 2x toe in de winkel niet lukte heeft Jacqueline op magische wijze wel kunnen doen. Zij heeft kunnen regelen dat via een omweggetje mijn iPhone 11 toch omgewisseld gaat worden voor een 13.

Sterker nog, ze heeft een terugbel notitie gemaakt voor haar zelf over +/- 3 weken om te kijken of alles naar tevredenheid is opgelost. Dan hebben we ook een momentje om te kijken naar de abbonnementen die ik hier heb...want met mijn eigen mobiel en glasvezel kan ik al e.e.a. besparen maar dan kijken we ook naar de mogelijkheden voor mijn vriendin en dochter...want mogelijk valt hier ook nog de nodige winst op te behalen. Zij attendeerde mij ook op een aantal nieuwe voordelen die je als klant met meerdere producten in 1 huishouden recht op kan hebben. Erg interessant en fijn dat zij hierin mee denkt en dit dus over 3 weken even samen doorlopen. Dan heb ik rustig de tijd om e.e.a. van mijn vriendin en dochter uit te zoeken en kijken of we hier nog meer winst uit kunnen halen.

Dus ik moet hier zeggen dat Jacqueline van de KPN klantenservice de boel heeft gered door weer eens gewoon ouderwets klantenservice te bieden. Zoals ik dat eigenlijk altijd gewend was van KPN.
Dus ik denk voor mij persoonlijk een les...laat de chatbot met terugbel afspraken lekker achterwege en bel gewoon naar 0800-0402 want het lijkt erop dat daar mensen van de oude stempel zitten.

Dank je wel Jacqueline en uiteindelijk ook KPN als dadelijk mijn iPhone is gewisseld en ik weer normaal gebruik van mijn diensten kan maken.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • February 7, 2025

Fijn dat het toch gelukt is en fijn dat mijn collega met je mee heeft gedacht. Bedankt voor het terugkoppelen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • February 12, 2025

Nog even een laatste feedback op dit topic en daarna mag deze ook dicht.

Ik ben nog (netjes) gebeld door KPN aan hand van een klacht die ik had gemeld.
De beste man die ik heb gesproken, helaas de naam vergeten, was erg begripvol na uitleg van de hele situatie. Hij heeft ook het e.e.a. toegelicht en garandeerde dat de telefoon hoe dan ook of vervangen of gerepareerd zou gaan worden. Hij ging aan hand van het verhaal ook nog kijken naar het stroomlijnen van de klantenservice en kon met de verkregen informatie wel wat punten gebruiken hierin.

Al met al was het een heel fijn gesprek en gaf het, net als met Jacqueline, het ouderwetse KPN klantenservice gevoel weer terug.

Gisteren wel even een hartverzakking gehad toe ik mail kreeg van de “reparateur”.
In het verslag stond namelijk “Geen defect geconstateerd” dus ik schoot een beetje in de stress met het gevoel “Dit meen je niet…”. Gelukkig had ik nog het gevoel dat het goed zou moeten komen na de recente gesprekken en geruststelling van mijn vriendin dus besloten eerst maar even rustig af te wachten.

Nu is zojuist de koerier langs geweest met het pakketje en bij het openen was ik beetje flabbergasted.
Ik had de telefoon “los” opgestuurd en kreeg nu een origineel doosje terug...maar toen ik keek besefte ik nog niet zo goed dat de afbeelding erop afweek van de iPhone 11.

Pas toen ik de achterkant goed bekeek en ineens zag “iPhone 13, Midnight, 128GB viel het kwartje.
Ik heb dus een splinternieuwe iPhone 13 ontvangen met dezelfde opslag capaciteit maar wel in een mooiere kleur in mijn optiek.
Nadeel is even dat er een nieuw hoesje en screenprotector besteld moet worden maar die zijn onderweg.

Al met al ben ik nu weer happy KPN klant en na het nodige heen en weer-en zeker naar tevredenheid geholpen.

@KPN: Bedankt voor de (uitgestelde :P ) service!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 13, 2025

Goedemorgen ​@Bainrow , heel goed om te lezen en ook heel erg bedankt dat je dit hier nog met ons hebt willen delen :)Heel veel plezier toegewenst met je nieuwe iPhone 13 en mocht je ons in de toekomst nog een keertje nodig hebben, dan weet je ons te vinden!