Skip to main content

 

Sinds afgelopen woensdag bezig met het heractiveren van Multisim, na een abonnement verlenging met een nieuw telefoontoestel, zelfde Apple watch 4g. 
 

Inmiddels meer dan 10 telefoontjes met de KPN helpdesk verder (variërend van medewerkers die een uur lang tijd voor je vrij maken om het euvel op te lossen tot ‘spontane’ verbreking van de verbinding).Gelukkig zitten er ook medewerkers tussen die het echt snappen en het euvel neerleggen bij het ‘simkaartje’ wat vervangen moet worden in een Apple watch (nou, stuur dan maar een vervangend simkaartje voor in mijn Applewatch…grrr)

Al dagen blijf ik nu de melding zien bij activeren van Multisim ‘We zijn er mee bezig! Je zult nog even moeten wachten tot mobiel internet op de je Apple Watch is geactiveerd’

Niemand van de helpdesk lukt dat om dit op te lossen en niemand van de helpdesk maakt een notitie om dit door te zetten naar een 2e lijn. 

 

Ook de apple watch ontkoppelen en weer aan het oude toestel koppelen lost het probleem niet op. Inmiddels zelf al vele malen zowel de telefoon als de apple watch terug gezet naar fabrieksinstellingen en getracht met een clean install de multisim weer aan de praat te krijgen. Helaas… Bovenstaande melding blijft na poging te activeren en via de apple watch app in te loggen op de KPN portal.

Door de KPN helpdesk is al meerdere malen getracht de multisim van mijn account te halen, zodat ik hem zelf weer zou kunnen activeren. 

Vervelende is dat het dus voor de toestel wissel, enkele maanden prima gewerkt heeft! 

Iemand de gouden tip?

 

@Joost_H. Er zijn problemen op dit moment met bepaalde nummers en het koppelen van Multisim inderdaad. Heb je dit ook al aangekaart bij de klantenservice? Het gaat om het nummer in jouw profiel?


Beste Remco, 

Het gaat om mijn nummer in het profiel. 
Bij de klantenservice is men er niet uit gekomen, ik hoop dat men hier een oplossing vanuit KPN kan aandragen  

 

p.s. Probleem is nog steeds actief  

 


Ik moet eerlijk zijn Joost ik heb ook niet direct een oplossing voor dit probleem omdat het een issue is met de software. Als ik zo kijk is de order op 9 februari ingelegd en heeft nu nog steeds een inactieve status. Als de order na vijf werkdagen deze status nog heeft dan kan ik melding doorzetten. Maar dit is een bekend issue en dit neergelegd bij de leverancier. 


Allereerst respecteer ik de eerlijkheid. Ik zag inmiddels op het forum dat meerdere mensen er last van hebben, begreep ook bij de concurrent. 
 

Ik blijf het periodiek proberen, mocht het probleem tussentijd opgelost zijn en ik kan mijn de multisim weer activeren, zal ik het hier laten weten. 
 

Anders hoop ik dat je hem dan na donderdag door kan zetten. 
 

Voor nu, bedankt voor de reactie! 


Dan houden we contact @Joost_H.! Mocht het eind van deze week nog niet voor je werken dan zal ik het nogmaals aankaarten bij de Technische Dienst. Als ik eerder wat hoor laat ik het je hier weten!


@Remco_ helaas, inmiddels 7 dagen verder en nog steeds deze melding. 
 

Ik neem aan dat de technische dienst er naar gaat kijken?

 


@Joost_H. Ik heb er melding van gemaakt. Zodra ik meer weet stuur ik je een bericht!


@Remco_ is er na te gaan, binnen welke termijn de technische dienst de melding op gaat pakken? 


Ik heb geen rechtstreeks inzicht in hun werkvoorraad Joost maar doorgaans zou dit binnen vijf werkdagen opgepakt moeten zijn.


@Remco_ Inmiddels zijn we 2 weken verder….
 

Helaas moet ik constateren dat de Multisim nog steeds niet werkt. Jammer, want het heeft het prima gedaan tot het moment van het verlengen van mijn telefoon abonnement en toestel vervanging via de KPN site. Geen goede reclame vanuit KPN…..

Daarnaast constateer ik ook als jaren lange trouwe klant (meerdere producten) dat ik het gevoel krijg dat ik aan het lijntje wordt gehouden. Immers moet er ergens intern bij KPN toch uitgezocht kunnen worden wat de werkvoorraad is van de ‘technische dienst’ en of het probleem op te lossen is? Een statusupdate vanuit deze afdeling is toch het minste wat ik verwacht voor aankomend weekend. 
 

Alvast een goed weekend. 

 


@Remco_ of iemand anders van KPN,

Het blijft akelig stil vanuit de kant van KPN. Een maand verder, met veel toezeggingen en terugbel afspraken. 
 


Niemand durft de verantwoording te nemen om zich vast te bijten in mijn case, die inmiddels meer dan 4 weken duurt!!! En na meer dan 25 keer bellen, zou het ook netjes zijn om de klant even te contacten, om de laatste stand van zaken even door te geven  Ook bovenstaande toezegging heeft niet plaatsgevonden.

Nog steeds krijg ik onderstaande melding! 

Kom op KPN, los dit issue op en houd je klant tevreden door even te bellen! 
 


Ja dit duurt ook echt te lang. Ik heb nogmaals rechtstreeks een ticket aangemaakt bij onze Technische Dienst. Dit is helaas niet iets wat ik zelf kan oplossen 😞


@Remco_ je actie heeft kennelijk resultaat gehad, ik ontvang vanmiddag de volgende sms en ben weer een stap verder. Ik krijg nu echter de melding dat het abonnement actief is op een andere apple watch…. Help!

 

 


@Joost_H. Ik zie nu ook dat de status actief is in mijn systeem voordat ik op het bovenstaande handel: werkt het nog steeds niet of is die nu toch actief. Anders verwijder ik hem even en kun je hem dan opnieuw toevoegen.


@Remco_ Graag verwijderen, heb de melding nog steeds :-(


 


Ik heb de registratie verwijderd Joost. Je ontvangt binnen enkele uren een sms en dan kun je het opnieuw proberen! 


@Remco_ sms ontvangen! Installatie succesvol uit kunnen voeren en zie hem net online springen!!! 
 

Wat een bevalling, het werkt weer! 
 

Enorme dank voor je hulp en bemiddeling!!!


Yes! Fijn dat het gelukt is Joost. Sorry dat het zoveel voeten in de aarde gehad en als ik nog iets voor je kan doen laat het dan weten!