Skip to main content

Mijn e-SIM instellingen zijn overschreven bij installatie van een data e-SIM voor het buitenland: ik kan niet meer bellen of SMS versturen/ontvangen

Voor de herinstallatie via KPN app heb je een SMS verificatie nodig: werkt niet.

Helpdesk voor directe hulp is onbreikbaar en terugbellen wordt niet gedaan.

Is er een alternatief voor de SMS verificatie of is er een handmatige methode?

Alvast veel dank ;-)

Hallo @Nick0001 

 

Het opnieuw toevoegen van de KPN e-sim zou zonder verificatie SMS moeten kunnen:

Wat gebeurt er als ik mijn toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?

Dit zal ook je e-sim verwijderen. Je kunt via MijnKPN jouw e-sim opnieuw installeren op hetzelfde toestel. De MijnKPN app herkent het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van jouw toestel en zal de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven.

Bron:

 

Krijg je die optie niet te zien?


Hallo @Nick0001 oei, dat is onhandig.

Als je de e-sim per ongeluk verwijderd hebt van jouw toestel, moet je die e-sim nog kunnen "redden”. 

Je kunt via de MijnKPN app jouw e-sim opnieuw installeren op hetzelfde toestel. De MijnKPN app herkent (als het goed is) het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van jouw toestel en zal de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven. Verificatie via sms is dan niet nodig.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet persé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland.

bron: Kennisbank: E-sim bij KPN | KPN Community 

Zie bij de veelgestelde vragen onderaan:

Wat gebeurt er als ik mijn toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?


Hartelijk dank,

de app vraagt een SMS bevestigingscode voor verdere stappen. 
ogenschijnlijk zijn er geen andere methoden om een e-SIM te installeren behalve via een QR-code


Hallo @Nick0001 

 

Een QR-code is geen optie want dat heeft KPN niet.

De enige optie is een fysieke simkaart aan te vragen en daar de SMS code op binnen te laten komen.
Is er op je thuisadres (daar wordt de simkaart heen gestuurd) iemand aanwezig die hem kan doorsturen of in een mobiel kan stoppen en dan aan jou die SMS code kan doorgeven?


Hartelijk dank, maar ik werk in het buitenland en ben weinig in Nederland ...pas over 3 weken ;-) 


Ik heb al verschillende keren een belafspraak gemaakt maar KNP belt niet terug?

De 'slimme’ chatbot levert geen passende oplossingen

Ik ben in het buitenland dus ik kan niet een winkel in NL bezoeken: wat te doen?

 

Het gaat over het onderstaande probleem:

Mijn e-SIM instellingen zijn overschreven bij installatie van een data e-SIM voor het buitenland: ik kan niet meer bellen of SMS versturen/ontvangen

Voor de herinstallatie via KPN app heb je een SMS verificatie nodig: werkt niet.

Helpdesk voor directe hulp is onbreikbaar en terugbellen wordt niet gedaan.

Is er een alternatief voor de SMS verificatie of is er een handmatige methode?

Alvast veel dank ;-)


Admin: samengevoegd met je al bestaande topic hierover


Nee. Er is geen alternatief. U kunt pas weer de e-sim registreren als u terug in Nederland bent.


Hartelijk dank, ...bij KPN regelen we het … :-(

Zelfs in landen in als kazakhstan is de digitale dienstverlening beter ontwikkeld ...ongelofelijk   

 


Hoi @Nick0001 

De verificatie is (ook) in jouw belang. Moet het dan (te) makkelijk zijn om jouw nummer over te nemen?

Zoals gisteren is aangegeven, is er één mogelijkheid om zonder sms de e-sim te heractiveren.

Als je de e-sim per ongeluk verwijderd hebt van jouw toestel, moet je die e-sim nog kunnen "redden”. 

Je kunt via de MijnKPN app jouw e-sim opnieuw installeren op hetzelfde toestel. De MijnKPN app herkent het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van jouw toestel en zal de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven. Verificatie via sms is dan niet nodig.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet persé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland.

bron: Kennisbank: E-sim bij KPN | KPN Community 

Zie bij de veelgestelde vragen onderaan:

      Wat gebeurt er als ik mijn toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?

Jouw eerdere topic → (Herinstallatie e-sim lukt niet | KPN Community)

 

Als dit niet lukt is jouw enige optie helaas alleen een vervangende simkaart, die je kan halen in een KPN winkel of laten opsturen naar jouw thuisadres.


Hoi @Nick0001 

De verificatie is (ook) in jouw belang. Moet het dan (te) makkelijk zijn om jouw nummer over te nemen?

Zoals gisteren is aangegeven, is er één mogelijkheid om zonder sms de e-sim te heractiveren.

Als je de e-sim per ongeluk verwijderd hebt van jouw toestel, moet je die e-sim nog kunnen "redden”. 

Je kunt via de MijnKPN app jouw e-sim opnieuw installeren op hetzelfde toestel. De MijnKPN app herkent het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van jouw toestel en zal de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven. Verificatie via sms is dan niet nodig.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet persé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland.

bron: Kennisbank: E-sim bij KPN | KPN Community 

Zie bij de veelgestelde vragen onderaan:

      Wat gebeurt er als ik mijn toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?

Jouw eerdere topic → (Herinstallatie e-sim lukt niet | KPN Community)

 

Als dit niet lukt is jouw enige optie helaas alleen een vervangende simkaart, die je kan halen in een KPN winkel of laten opsturen naar jouw thuisadres.

Hartelijk dank,

De KPN app geeft alleen een optie via SMS-verificatie.

Er zijn diverse alternatieve methoden mogelijk (zowel technisch als procedureel) om een veilige verifictie te bewerkstelligen.

Dat de KPN-app niet hierin voorziet (er zullen vaker gerelateerde problemen zijn) alsook ook dat de telefonische hulp in gebreke blijft is een beschamende slechte dienstverlening.     


NB. de optie “jouw e-sim opnieuw installeren” staat niet in de app weergeven.

Wel

- “hoe instaleer ik een e-sim (nieuwe klant)”

- “hoe verwijder je een e-sim”


Heeft u de app net geïnstalleerd? Of staat die veel langer op uw toestel? 


Laatste update was 19 Augustus 2024 versie 6.26.1 


Laatste update was 19 Augustus 2024 versie 6.26.1 

Dat is geen antwoord op mijn vraag. 


Versie 6.26.1 is de huidige versie van de app, een nieuwere is er niet.

Vraagje aan @Nick0001: Heeft jouw telefoon wel verbinding met een wifi netwerk?


Langer geleden 😉 en ik neem aan dat met de updates de meest recente functies beschikbaar zijn.

Als er een compleet nieuwe release beschikbaar zou zijn dan zou ik daar een van bericht ontvangen?   


Hoi @Nick0001, de laatste regel die GeSp noemt zou dan mogelijk een optie kunnen zijn. Als iemand een nieuwe simkaart bij jouw thuis kan ophalen en opsturen naar waar je nu bent. Als dat niet kan lukt het pas als je weer in Nederland bent ben ik bang.


Hartelijk dank!

Inderdaad, SMS verifcatie via een gewone SIM lijkt de enige optie te zijn om de e-SIM te herinstaleren.

 


Reageer