Skip to main content

Vorig jaar November had ik hetzelfde probleem met het bellen van vaste en mobiele nummers

vanuit de filipijnen met mijn weredldbundel geactiveerd.

Elke keer als ik een nummer bel, volgt er meteen een “ ingesprek-toon “

Vorige keer duurde het zowat 1 week ( en veel stress) om het probleem opgelost te krijgen ( volgens de KPN lag het probleem bij de provider op de Filipijnen ! )

 

Ondertussen kan ik wederom mijn werk waarschijnlijk dagen NIET DOEN.

 

Contact krijgen met KPN onmogelijk !!!  

Ik hoop dat ze dit bericht lezen

Beste @Anton1966, wat rot dit! Ik kijk graag met je mee. Wil jij eens proberen of je handmatig op Globe Telecom of Smart Phillipines kunt inroamen? Als dat niet lukt, wil ik onze technische dienst aansturen. Wil je daarvoor je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Tot hoe lang ben je nog op de Filipijnen? 


Ik ben tot 06 Maart op de Filipijnen maar ik heb uiteraard mijn telefoon elke dag nodig.

Ik hoop dat het snel opgelost kan worden. Ik heb niet voor niets een wereldbundel gekocht. Ik moet nu wederom extra kosten maken !


Het handmatig roamen op Globe Telecom of Smart Phillipines wil ook niet? Je blijft een in gesprek toon houden op die netwerken?


Ja het probleem blijft.

Graag met spoed een oplossing vinden zodat ik morgen weer mijn klanten kan bereiken


Hoi Anton. Wij hadden hetzelfde probleem. Wij hebben uiteindelijk bellen via 4G en bellen via internet moet je helemaal uitzetten. Provider Globe kiezen, daarna de telefoon een half uur uit en dan weer aan, dit heeft bij ons geholpen🥳


Hoi Anton. Wij hadden hetzelfde probleem. Wij hebben uiteindelijk bellen via 4G en bellen via internet moet je helemaal uitzetten. Provider Globe kiezen, daarna de telefoon een half uur uit en dan weer aan, dit heeft bij ons geholpen🥳

Dit is een goede tip! Daarnaast heb ik een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Zij pakken dit binnen 5 werkdagen op!


Binnen 5 werkdagen ! Dat ben ik alweer in Nederland.

Aan zo'n snelle service heb ik niets!

Ook de wereldbundel ad € 29,95 is weggegooid geld.

Zoals gezegd, vorig jaar exact hetzelfde probleem EN exact dezelfde " hulp" van KPN


Ik zie dat het gelukkig nog geen uur geduurd heeft voordat mijn collega met het ticket bezig is gegaan. In het weekend zijn zij niet bereikbaar, dus het is inderdaad spijtig als je woensdag weer in Nederland bent, dat het niet opgelost zou zijn. Had jij de tip om 4G bellen uit te zetten, ook geprobeerd? Voor een volgende keer zou ik adviseren om via een ander nummer, wellicht dat van een medereiziger +31612001200 te bellen, zodat je mijn collega direct aan de lijn krijgt. 

Ik heb een SuperVoordeelbundel a 29,99 euro vergoed. Die wordt op de volgende factuur in mindering gebracht. 


  1. binnen 1 uur gereageerd ( na dagen wachten)  Daarna was het weekend. Nu is het maandagavond en nog steeds geen oplossing. Woensdag vlieg ik naar huis.
  2. Dat nummer van de KPN is op het internet nergens te vinden ! De enige mogelijkheid je hebt een chatbox. Daarbij komt dat ik geen medereiziger heb !
  3. terugbetaling van de Supervoordeelbundel is fijn maar uiteraard geen oplossing voor het probleem. 

Ik snap dat het lang duurt, alleen is dat inderdaad een beetje de pech die je hebt als je via het forum communiceert. Je zou, mocht dit toch een volgende keer weer voorkomen, je vraag via Facebook of X kunnen stellen. Via sociale media reageren we doorgaans wat sneller. Op het forum praat je met de community, die ook bestaat uit andere klanten. Die kunnen je, logischerwijze, niet helpen hiermee 😞.