Skip to main content

Hi Zoals meerdere items te lezen op het forum heb ik ook het porobleem dat bij installatie van de eSim ik een foutmelding krijg, Oeps er is iets mis gegaan……

 

Is de enige optie om een fysieke SIM aan te rgagen?

Kan wel via de app, maar dan krijg je een SMS om door dit proces te komen. 

De eSIM is niet geactiveerd, dus een SMS komt natuurlijk niet aan.

hoe nu verder???

Hoi @JEW, de foutmelding die je krijgt geeft weinig informatie over wat er precies mis is gegaan helaas, Daardoor weet ik ook niet precies wat er mis gaat. Als je een fysieke simkaart aanvraagt moet het lukken als je deze stappen volgt:

Het aanvragen van een fysieke simkaart kan online of via een KPN winkel


Via helpdesk een fysieke sim aangevraagd. Gaan het zien.

Daar werd trouwens wel vermeld dat de e-Sim niet kan activeren zonder een fysieke Sim....…

Heel vreemd..... 


Het kan wel zonder fysieke simkaart, zoals het artikel in de Kennisbank ook aangeeft. Maar als het dan niet goed gaat, zoals in dit geval, is een fysieke simkaart toch nodig. Die is nu onderweg dus, ik verwacht dat het daarmee lukt.


Tja, Ik heb nu dus de nieuwe fysieke SIM in de telefoon gestoken. Dan heeft die eSim dus eigenlijk geen nut meer. Kan weer bellen.


Goed om te lezen dat het daarmee nu werkt. Het activeren van de e-sim kan je nog steeds doen. Als je bijvoorbeeld op vakantie gaat naar een land buiten de EU en daar een lokaal simkaartje wilt gebruiken kan dat naast de e-sim.