Skip to main content
Beantwoord

Hoe installeer ik multisim op mijn apple watch en iPhone 16?

• March 5, 2025
  • 7 reacties
  • 92 keer bekeken

Ik krijg de multisim voor een nieuwe iwatch niet actief op m’n nieuwe iPhone 16. 
beide nieuwe bij installeren vroeg hij ( op kpn site)  huidig eSIM overzetten ik heb toen ja gekozen. Echter deed hij het niet. Toen na bellen met kpn eSIM stop laten zetten. En via app Watch moet ik m dan weer kunnen activeren. Echter blijft deze staan op activeren en kom ik niet eens op kpn site. Het is net of hij gegevens onthoudt die hij niet moet onthouden. Ik heb m’n telefoon al terug naar fabrieksinstellingen gebracht en opnieuw geïnstalleerd maar niets helpt. Bijgaand een foto van de pagina welke maar blijft laden.. ( uren) 

kan iemand mij helpen? 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Nicole 1984. Erg raar dat het scherm maar op activeren blijft staan. Je volgt deze stappen als je de multisim probeert te activeren? En dan loopt het vast bij de laatste stap of al eerder? 

Activeer Multisim met je Apple Watch

• Open de Watch-app op je iPhone
  • Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'
  • Tik op 'Configureer mobiel netwerk'
  • Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'
  • Log in met je KPN ID
  • Tik op 'aanzetten' Multisim
  • Tik op 'Ja, ik ga akkoord'
  • Je Apple Watch Cellular wordt geactiveerd. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren

Kun je ook eens kijken of je zelf nog de activatie kunt stopzetten door middel van de stappen om de multisim te verwijderen te doorlopen? Hoe je dit doet vindt je onderaan dit bericht. 

Ik heb ook een kijkje genomen bij je gegevens en ik zie dat de eerste activatie was vastgelopen. Daarom werkte het waarschijnlijk op dat moment niet. Zo'n vastgelopen activatie wordt normaal binnen 24 uur opgelost. Dat had de medewerker die je sprak beter kunnen vertellen in plaats weer de multisim te verwijderen van je aansluiting. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 7, 2025

Hoi ​@Nicole 1984. Erg raar dat het scherm maar op activeren blijft staan. Je volgt deze stappen als je de multisim probeert te activeren? En dan loopt het vast bij de laatste stap of al eerder? 

Activeer Multisim met je Apple Watch

• Open de Watch-app op je iPhone
  • Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'
  • Tik op 'Configureer mobiel netwerk'
  • Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'
  • Log in met je KPN ID
  • Tik op 'aanzetten' Multisim
  • Tik op 'Ja, ik ga akkoord'
  • Je Apple Watch Cellular wordt geactiveerd. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren

Kun je ook eens kijken of je zelf nog de activatie kunt stopzetten door middel van de stappen om de multisim te verwijderen te doorlopen? Hoe je dit doet vindt je onderaan dit bericht. 

Ik heb ook een kijkje genomen bij je gegevens en ik zie dat de eerste activatie was vastgelopen. Daarom werkte het waarschijnlijk op dat moment niet. Zo'n vastgelopen activatie wordt normaal binnen 24 uur opgelost. Dat had de medewerker die je sprak beter kunnen vertellen in plaats weer de multisim te verwijderen van je aansluiting. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 8, 2025

Goedemorgen, 

Nu meer dan 24 uur verder ( 48 zelfs) staat het scherm nog steeds zoals mijn printscreen

ik kan dus niet meer komen bij de keuze configureer mobiel netwerk 

zelfs niet na het terugzetten van de telefoon en de Watch naar fabrieksinstellingen 

Apple helpdesk heeft meegekeken en alles staat goed ingesteld het ligt aan het doorlinken van kpn. KPN zend nu een duo sim zodat ik een kaartje in m’n Watch kan doen 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Een DUO kaart gaat je probleem niet oplossen en die kun je ook niet gebruiken in je Smart Watch. Voor de werking van je Smart Watch kun je alleen een multisim activeren op je mobiele nummer die je gebruikt op een smartphone. 

Je hebt natuurlijk al contact gehad met onze helpdesk en de collega heeft je helaas onterecht een DUO-sim toegestuurd, maar ik wil je vragen nogmaals contact te zoeken. Er gaat iets fout met je mobiele aansluiting en de mogelijkheid tot het activeren van de multisim. Hiervoor dient een ticket te worden aangemaakt bij de technische dienst door de helpdesk. Zij kunnen dit verder onderzoeken en contact met jou opnemen om te komen tot een oplossing. Excuus dat het tot nu toe mis gaat met de activatie en de hulp die je krijgt. 

Voor contact kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

• Nieuwkomer
  • March 9, 2025

Ik heb precies hetzelfde probleem. Al 3 keer aan de telefoon met kpn gezeten. Inmiddels bijna een week verder. Is het probleem opgelost? Gr Youri 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Is er wel een ticket voor je aangemaakt ​@Yvb070? Zonder ticket gaat er namelijk niets gebeuren. Het kan echter helaas wel even duren voordat er dan iemand vanuit de Technische Dienst contact opneemt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2025

Mijn probleem was nog niet opgelost 

ik heb nu mn nieuwe iwatch ontkoppeld en m’n oude iwatch weer gekoppeld en daarbij kreeg ik wel de mogelijkheid en vraag configureer mobiel netwerk dat heb ik gedaan en nu werkt het wel met m’n oude iwatch ik heb deze daarna weer ontkoppeld en geprobeerd met m’n nieuwe maar die linkt zonder in te loggen bij kpn weer door en blijft dan draaien… uiteindelijk maakt hij de iwatch gereed zonder mobiel abb en onder watches mobiel abb blijft hij op activeren staan. Ik heb nu dus wel een kon esim abb. En gebruikt nu m’n oude iwatch weer. Zal ik toch de nieuwe weer koppelen en kpn weer bellen? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Nicole 1984. Op jouw nummer zie ik de multisim weer actief inderdaad. Ik raad je aan om even te bellen met ons en dan kunnen we de multisim deactiveren. Daarna kun je dan proberen weer de multisim van je nieuwe Apple Watch te activeren en te koppelen aan je nummer. Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.

Ook heb ik deze pagina op de Apple website gevonden waar wordt beschreven hoe je je Apple Watch kunt verwijderen van je iCloud account. Heb je dat ook al geprobeerd?