Zelfs deze vraag is eerder gesteld, kan KPN een uitleg geven waneer zij ook zoiets als dit gaan invoeren?
Ik werd vandaag (weer eens) gebeld door een onbekend nummer, ze wisten mijn voor en achternaam en belde namens bitcoin (dot) com. Gelijk opgehangen toen me dat duidelijk was.
Bovenal bedacht ik me iets anders, wat als ze zeker wilde weten dat mijn nummer bij mij hoorden? bellen, dan weet je het, dan proberen ze eerst de gewone phish, maar nu hij niet gelukt is, sim swappen?
KPN, hoe kan ik nagaan welke simkaart/en er aan mijn 06 nummer hangen? ik wil graag weten of het ubberhaubt mogelijk is tegenwoordig om een nieuwe simkaart op een ander adress te laten bezorgen of tegelijk actief te hebben?
Â
 dit is helemaal eng, maar ik vermoed dat dat zoals in de video ook benoemt word, een targeted attack is, en behoorlijk wat kost.
Het is omdat mijn moeder en schoonmoeder nog liefst met vast bellen, en 2 euro de maand is niet veel, maar anders zou ik geen eens een vast nummer meer hebben. mobiel, wie belt elkaar nog? (en als je nog veel belt, denk even mee, hoe weet je nu zeker als je gebeld word, dat diegene diegene is?)
Is er nog veel te repareren aan mobiel bellen en sms. KPN desnoods zetten jullie een appart netwerk op waar je dit op test en ik wil erop.
TLDR: Lieve KPN, wanneer doen jullie https://en.wikipedia.org/wiki/STIR/SHAKEN ? of verwijs me naar jullie nederlandse/europese implementatie van iets vergelijkbaars. SS7 is kapot