Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik alleen anonieme oproepen (i.v.m. ziekenhuis) ontvangen 's nachts?

• April 21, 2026
  • 3 reacties
  • 35 keer bekeken

Hoi 

in tegenstelling tot anderen zou ik een tijd lang wel de anonieme oproepen s nachts te willen ontvangen op mijn iphone 17 pro. Maar de rest eigenlijk niet. Aangezien het mogelijk zou kunnen zijn dat het ziekenhuis belt 's nachts en die doen dat anoniem.

Kan ik dat ook op de een of andere manier instellen? 

Mvg 

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 21, 2026

Hoe groot is de kans dat contacten je 's nachts bellen? Ziekenhuis is dan grotere kans.

Op m'n Samsung is dat in ieder geval onmogelijk. 

In 'niet storen' kan ik toestaan:

Alle bellers

Alleen contacten 

Geselecteerde contacten 

Geen (niemand kan bellen)

Ik kan je er niet verder mee helpen. Ik denk dat alleen anonieme oproepen toestaan ook bij iPhone niet kan.

Raar en heel onhandig dat een ziekenhuis anoniem belt. Dat doet die hier en bij m'n moeder niet. 

• April 21, 2026

Raar en heel onhandig dat een ziekenhuis anoniem belt. 

Voor zo ver ik daar zicht op heb kom ik dit niet meer tegen, serieuze bedrijven/instellingen die nog stiekem bellen.
Belt dat ziekenhuis altijd zonder nummer of is het een dokter met goede bedoeling die met z’n eigen telefoon belt ?
En, dien een klacht cq suggestie in bij het ziekenhuis, ze zullen het wel vaker horen, het is een kwestie van techniek, het kan zeker, iedereen met het zelfde (hoofd)nummer naar buiten laten bellen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

in tegenstelling tot anderen zou ik een tijd lang wel de anonieme oproepen s nachts te willen ontvangen op mijn iphone 17 pro. Maar de rest eigenlijk niet. Aangezien het mogelijk zou kunnen zijn dat het ziekenhuis belt 's nachts en die doen dat anoniem.

Kan ik dat ook op de een of andere manier instellen? 

Mvg 

Hoi ​@Go muts 

Ook bij de iPhone is dat niet mogelijk!
Er bestaat géén instelling waarbij je alleen “anonieme bellers” kunt toelaten.

Je hebt wel de instelling “Focus” op de iPhone, waarmee je dezelfde opties hebt zoals ​@PeterG die beschreef of een Android smartphone.

Daarnaast is de kans zeer klein, dat je midden in de nacht wordt gebeld door familie of vrienden, tenzij er een spoedsituatie binnen de familie is.