Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik controleren of ik niet buiten mijn bundel internet buiten Europa?

• August 18, 2025
  • 4 reacties
  • 105 keer bekeken

Ik wil even weten of alles goed gaat met m’n abonnement aangezien ik buiten Europa op vakantie ben. Ik heb m’n simkaart uitgezet als het goed is.

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Sarahopvakantie 

Als er extra (buitenbundel) kosten zijn, dan zie je dat in de MijnKPN app. Er verschijnt dan een waarschuwing.

Stuur als je terug in NL bent een sms bescherming aan naar 1266 en je bent in de toekomst beschermd tegen deze kosten.

Je zet daarmee de limiet bij KPN op €0,00 i.p.v. de standaard €60,50 per factuurperiode. Dit doe je het beste voor vertrek uit Nederland. Hierdoor zet je internet uit buiten de EU en kan je daar alleen data gebruiken met een extra bundel.

Meer informatie lees je in de Kennisbank

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 18, 2025

Kijk eens in de KPN app?

Heb ik gedaan, en dan?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 18, 2025

Hallo ​@Sarahopvakantie 

Als er extra (buitenbundel) kosten zijn, dan zie je dat in de MijnKPN app. Er verschijnt dan een waarschuwing.

Stuur als je terug in NL bent een sms bescherming aan naar 1266 en je bent in de toekomst beschermd tegen deze kosten.

Je zet daarmee de limiet bij KPN op €0,00 i.p.v. de standaard €60,50 per factuurperiode. Dit doe je het beste voor vertrek uit Nederland. Hierdoor zet je internet uit buiten de EU en kan je daar alleen data gebruiken met een extra bundel.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 20, 2025

Hi ​@Sarahopvakantie, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je al goed op weg bent geholpen. Je kunt dit inderdaad in de Mijn KPN app zien, dar wordt het aangegeven als je extra kosten hebt gemaakt. Hou er rekening mee dat het even kan duren tot het verbruik daar is verwerkt. Nog een aanvulling hierop: je kunt in je toestel zelf ook zien bij instellingen of er dataverbruik is geweest en vaak zelfs per app. Verder sluit ik me aan bij RBxx: