Skip to main content

Ik heb mijn abonnement overgezet naar een prepaid E-sim omdat ik ben verhuisd naar Zuid Amerika. 
Ik heb een mail gekregen dat de E-sim is geactiveerd. Maar zie deze niet bij mijn Mobiel Netwerk (iPhone 13pro). Nou begrijp ik dat ik deze moet activeren in mijn KPN app - maar daar kan ik niet bij omdat ik mijn nummer nu niet kan gebruiken (de verificatiecode wordt gestuurd naar het nummer, die ik dus nu niet op mijn telefoon heb). Een nieuw account aanmaken voor deze prepaid kaart - wat voorgesteld wordt door KPN - lukt ook niet, want wederom kan ik niet bij mijn nummer. 
KPN zelf kan ik niet bereiken want ik heb de keuze uit chatten met een bot of bellen - maar ik kan niet bij dat nummer… Heeft iemand een idee hoe ik uit deze loop kan komen? Alvast veel dank!

Goedemiddag @RGrubben en welkom hier op ons forum!

Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden want ik denk graag met je mee. De eerste en eigenlijk ook enige oplossing die zo in me op komt, is om een vervangende simkaart (fysieke versie dus) voor je te regelen. Probleem is dat ik deze niet naar Zuid Amerika kan sturen maar alleen naar een adres in Nederland. Iemand anders zou het dan weer op moeten sturen naar Zuid Amerika.  Zou dat voor jou kunnen werken? 


@JanZ_ Ik heb precies hetzelfde probleem. Wat een waardeloos proces is dit… Ik kan dus nu niet meer bellen, en ik heb dus nu eerst een fysieke sim nodig, om die om te zetten naar een e-sim? Dat is toch de omgekeerde wereld. Het kan toch niet zo zijn dat er maar een paar mensen dit probleem hebben zou je zeggen. Ik kan het bijna niet geloven, maar goed.

 

Wat is er nodig om een fysieke sim naar mij te krijgen? Of kan ik dan beter bij een winkel langsgaan?

 

Alvast dank,

Niels

 

 


@JanZ_  en de schrijvers.

Prepaid ondersteunt geen (activatie van) E-sim.

Alleen als je al een abonnement hebt en je gebruikt E-sim dan kan je die blijven gebruiken onder Prepaid. TENZIJ dan je telefoon kapot gaat. Dan kun je wel een vervangende plastic sim krijgen, maar niet meer naar E-sim.


@JanZ_  en de schrijvers.

Prepaid ondersteunt geen (activatie van) E-sim.

Alleen als je al een abonnement hebt en je gebruikt E-sim dan kan je die blijven gebruiken onder Prepaid. TENZIJ dan je telefoon kapot gaat. Dan kun je wel een vervangende plastic sim krijgen, maar niet meer naar E-sim.

Dat klopt helemaal @PeterG, wederom scherp van je. Ik denk dat ik er over heen heb gelezen…….