Skip to main content

Mijn oude iPhone 11 heeft een kapot scherm, dus ik heb nu een nieuwe iPhone 12 gekocht. De iPhone 11 is gekocht samen met mijn abonnement en deze is nog niet afgelopen. Nu probeer ik mijn e-sim over te zetten op de iPhone 12 maar als ik op dit nieuwe toestel in de KPN app naar “Simkaart vervangen” ga, geeft deze geen optie voor e-sim en alleen voor een fysieke simkaart. Hoe kan ik dit oplossen?

Mijn oude iPhone 11 heeft een kapot scherm, dus ik heb nu een nieuwe iPhone 12 gekocht. De iPhone 11 is gekocht samen met mijn abonnement en deze is nog niet afgelopen. Nu probeer ik mijn e-sim over te zetten op de iPhone 12 maar als ik op dit nieuwe toestel in de KPN app naar “Simkaart vervangen” ga, geeft deze geen optie voor e-sim en alleen voor een fysieke simkaart. Hoe kan ik dit oplossen?

Misschien relevante extra informatie, ik zag ergens op internet wat staan over EID nummer. In mijn instellingen>algemeen>info staat niks over een EID. Ook is het model A2172, blijkbaar verkocht in VS.


Hoi @LiamJN, welkom op ons forum!
Dit alles kun je vinden op onze Kennisbank! (en dan specifiek E-sim overzetten naar een nieuw toestel)

Als dat niet lukt is het nodig eerst een fysieke simkaart te gebruiken om de verificatiecode mee te kunnen ontvangen. Dit is ook nodig als het oude toestel bijvoorbeeld niet meer beschikbaar is.
Je kunt deze aanvragen via onze website, 0800-0402 of in een winkel