Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de tijd verlengen voordat het gesprek naar voicemail gaat?

• July 7, 2025
  • 6 reacties
  • 298 keer bekeken

Mijn telefoon schakelt al sneller dan 20 seconden over naar voicemail, eigenlijk moet ik de telefoon al in de hand hebben om hem te kunnen opnemen.

Ik wil voicemail wel behouden maar het word nu wel een beetje vervelend, ik moet eigenlijk altijd terug bellen.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@mpool79 

De rinkeltijd (zoals dat zo mooi heet) kun je helaas niet verlengen bij KPN.
Deze staat standaard ingesteld op 20 seconden, waarna deze overgaat naar je voicemail.

Maar als je jouw voicemail helemaal uitzet (bel daarvoor 12339) dan gaat je smartphone ongeveer 1 minuut over, en heb je dus 60 seconden om op te nemen.
Alleen kunnen personen dan geen berichten meer achter laten op je voicemail, omdat deze dan volledig uit staat.

Maar de meeste personen zullen je dan een bericht sturen via Whatsapp, Signal of per mail.
Voicemail wordt tegenwoordig niet zo vaak meer gebruikt, en zou je dus probleemloos uit kunnen zetten, waardoor je smartphone langer over gaat.

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@mpool79 

De rinkeltijd (zoals dat zo mooi heet) kun je helaas niet verlengen bij KPN.
Deze staat standaard ingesteld op 20 seconden, waarna deze overgaat naar je voicemail.

Maar als je jouw voicemail helemaal uitzet (bel daarvoor 12339) dan gaat je smartphone ongeveer 1 minuut over, en heb je dus 60 seconden om op te nemen.
Alleen kunnen personen dan geen berichten meer achter laten op je voicemail, omdat deze dan volledig uit staat.

Maar de meeste personen zullen je dan een bericht sturen via Whatsapp, Signal of per mail.
Voicemail wordt tegenwoordig niet zo vaak meer gebruikt, en zou je dus probleemloos uit kunnen zetten, waardoor je smartphone langer over gaat.

• Auteur
  • Topper
  • July 7, 2025

Zoals ik al schreef “De telefoon schakelt al sneller dan 20 seconden over naar voicemail. Het is amper 10 seconden en hij gaat over naar voicemail”.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Zoals ik al schreef “De telefoon schakelt al sneller dan 20 seconden over naar voicemail. Het is amper 10 seconden en hij gaat over naar voicemail”.

De beller gaat dus sneller, eerder dan die 20 seconden, naar je voicemail.
Als dat zo is zou er gekeken moeten worden door een medewerker van de technische dienst, waarom bij jouw de beller eerder wordt doorgestuurd naar de voicemail.
Hier kun je zelf weinig aan doen.

Maar wat gebeurd er als je jouw voicemail helemaal uitzet?
(bel hiervoor naar 12339 om je voicemail uit te zetten)

Gaat hij dan wel gewoon een kleine minuut over als je gebeld wordt?
Of wordt de verbinding dat ook abrupt afgebroken binnen die 20 seconden?

Zou je dat even willen testen.

Mocht er dan geen problemen zijn als iemand jouw belt, en je smartphone gaat dan ongeveer een minuut over, dan ligt het aan de voicemail zelf.

Laat even weten wat eruit is gekomen.

• Auteur
  • Topper
  • July 7, 2025

Heb 2 telefoons → Naar 16 seconden krijg ik melding dat ik geen boodschap kan achterlaten. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@mpool79 

Bedankt voor je snelle terugkoppeling.

Ik denk dat er het beste even naar gekeken kan worden door de technisch dienst van KPN, waarom de voicemail op je aansluiting zou gek doet.
Hiervoor kun je een ticket laten aanmaken via de telefonische klantenservice van KPN.
Deze is te bereiken via: 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken en na de tweede vraag mobiel.

Nadat de ticket is aangemaakt, zal de technische dienst er naar gaan kijken, waarna deze een terugkoppeling richting jouw geeft zodra het probleem is verholpen.

Wil je een terugbel afspraak maken, dat kan ook.
Klik hiervoor op de volgende link: Terugbel afspraak maken
(Scrol iets naar beneden, en je ziet het rechtsonder)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 7, 2025

Heb 2 telefoons → Naar 16 seconden krijg ik melding dat ik geen boodschap kan achterlaten. 

Als dat toch al niet kan, waarom dan niet de voicemail helemaal uitzetten? Met 12339.

Men kan altijd nog bericht sturen via sms, WhatsApp via tekst of voicebericht, e-mail. 

Voicemail is overbodig en voor beide partijen irritant. Ik wil bijvoorbeeld beslist geen Voicemail of antwoordapparaat aan de lijn krijgen.