Skip to main content

Om de e sim in te stellen moet je de KPN downloaden, maar ik heb 2FA voor mijn Apple ID om apps te downloaden. Ik kom dus niet bij het bericht op mijn 06. Hoe los ik dit op?

Welkom op het forum @Astrion. Om de e-sim te activeren heb je inderdaad de MijnKPN app nodig, dat kan niet zonder. Is het niet mogelijk om 2FA uit te zetten via Apple?

Voor meer informatie over e-sim kan je in dit artikel kijken:  

Als het niet lukt kan je ook een fysieke simkaart aanvragen en de activatie daarna doen.

 


Welkom op het forum @Astrion. Om de e-sim te activeren heb je inderdaad de MijnKPN app nodig, dat kan niet zonder. Is het niet mogelijk om 2FA uit te zetten via Apple?

Voor meer informatie over e-sim kan je in dit artikel kijken:  

Als het niet lukt kan je ook een fysieke simkaart aanvragen en de activatie daarna doen.

 

Beste Jasper,

 

Dank voor je bericht.

De dag na het posten op het forum hebben we klantenservice gebeld en die heeft een simkaart opgestuurd. Die hebben we vandaag ontvangen en zit intussen al in de nieuwe iPhone. En alles doet het! 😀

(en 2FA uitzetten bij Apple kan alleen met 2FA 🤓)

 

Wel een suggestie om de instructie voor e sim activeren aan te passen:

Voordat je alles van je oude telefoon gaat overzetten, moet je eerst de KPN App installeren en activeren als die er nog niet opzit (bijvoorbeeld omdat je eerst bij een andere provider zat). Ga dan alles overzetten.


Goed om te lezen dat het gelukt is @Astrion, en dat het nu allemaal werkt! 2FA is een goede beveiliging, maar in dit geval werkte het even tegen je dus. 

Je feedback neem ik mee, zodat we kunnen kijken of we dat kunnen toevoegen.

Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden.