Skip to main content

Wij gingen naar Turkije. In Turkije merkte ik dat ik niet kon bellen etc. Ik kreeg wel een SMS met het aanbod van een Turkije-bundel. Daarvoor moet je 1266 bellen. Maar dat lukte niet, ik denk dat dat was omdat ik dus nog geen bundel had, is dat niet een beetje klant-onvriendelijk. is er geen andere mogelijkheid om uit Turkije alsnog een Turkije-bundel te kopen? Of ben ik zo onhandig?

Welkom op het Forum van KPN @Walter9 

Ik zou niet zeggen dat je onhandig bent, want je kunt natuurlijk niet alles weten.
Maar gelukkig kan ik je hierbij helpen.
Naar het nummer 1266 kun je trouwens niet bellen, maar alleen een speciale code naar toe sms’en.

Om gebruik te kunnen maken van de speciale Turkije data bundels, moet je het volgende doen: 
 

Data only bundel

 

10 GB voor 24,99, sms TURKIJE 10 AAN naar 1266.

20 GB voor 34,99, sms TURKIJE 20 AAN naar 1266.
 

  • De bundels zijn 31 dagen geldig
  • Je kunt de bundels stapelen
  • De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Je kunt geen data delen

Let op: dit is een data only bundel. Voor dit land hebben we geen bel & sms bundel. Zijn je MB's uit je Extra Bundel op? Dan wordt je internet gestopt, je kunt weer een nieuwe bundel aanvragen.

 

Voor het overige verbruik in Turkije, gelden de volgende tarieven:
 

Ik ben in Turkije


Je bent in de Turkije en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Voordeelland buiten de EU'.

  • Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis
  • Internet: € 2,50 / MB (kosten zonder databundel)

Je hiermee geholpen te hebben.
Wens je een fijne vakantie toe!


Ik schreef bellen, maar ik wilde natuurlijk SMS-en om die bundel te bestellen. Het probleem dat ik had is: dat ik niet naar 1266 kon SMS-en. Omdat ik die bundel niet had. De bundel lijkt me dus alleen vanuit Nederland (of een EU land) te bestellen. Niet uit Turkije zelf. 


Hoi @Walter9 

Hartelijk dank voor je antwoord terug.

Om even een misverstand uit de wereld te helpen, kun je beide data bundels voor Turkije gewoon vanuit Turkije activeren, hiervoor hoef je dus niet in Nederland te zijn.
Dat zou ook een beetje raar zijn, aangezien de bundels bestemd zijn voor het moment dat je in Turkije verblijft.

Dus beide data bundels voor Turkije, kun je gewoon in Turkije bestellen door de betreffende code te versturen naar 1266.

Kun je niet sms'en selecteer dan in je smartphone handmatig een andere provider met een beter bereik, dit doe je bij de instellingen onder mobiel netwerk of netwerkinstellingen.
Maar je zou ook je smartphone helemaal uit kunnen zetten, en daarna weer aan.