Skip to main content

Hi. Ik ben in Nieuwzeelnd op vakntie en  mijn simkaart van het nummer dat ik in Nederland gebruik is kwijt. Deze wil vervangen met behoud van mijn nummer dat ik altijd gebruik.
Online is dit niet gelukt en de chatbot snapt al helemaal niet wart ik bedoel. 
Weet iemand hoe dit van uit Nieuwzeeland te regelen?

groet Jan

Waarom lukt dat online niet?

https://mijn-bestelling.kpn.com/mksimwissel/


Omdat ik, na een sessie met de chatbot gevraagd wordt telefonisch contact op te nemen. Met de klantenservice


Een terug bel voorstel werkt niet omdat ze naar het nummer van de verloren simkaart willen bellen.


Vergeet gewoon de chatbot en probeer het via die link. Lukt dat niet?

Dan kunt u KPN bellen via telefoonnummer +31 6 12001200


Hoi @Jan de Nijs 

Houdt er wel rekening mee, dat een vervangende simkaart NIET naar je verblijfadres in Nieuw Zeeland wordt gestuurd, maar UITSLUITEND naar je woonadres in Nederland.

Een familielid of vriend/vriendin die de brievenbus bij jouw komt legen, zou de simkaart kunnen doorsturen naar je verblijfadres in Nieuw Zeeland.

Gezien de afstand tussen Nederland en Nieuw Zeeland, en de tijden voor het verzenden en ontvangen van post naar jouw verblijfadres, kan het met gemak een week duren voordat je de simkaart in handen hebt, mits er onderweg niets fout gaat.

Is dit niet mogelijk, dan rest niets anders om een lokale prepaid simkaart te kopen bij een provider in Nieuw Zeeland, zodat je in elk geval weer kunt bellen en internetten.
Zodra je weer in Nederland bent, kun je langs de KPN winkel in de buurt gaan, en daar een nieuwe simkaart ophalen.


Hey dank je Michiel.

je geeft een duidelijk en bruikbaar antwoord, ik had o.a. Al een lokale kaart gekocht. 
Jammer en vreemd dat, kpn zelf niet met die antwoorden komt maar in plaats daar van je in kringetjes rond laat dolen tussen hun site en de  app.

Heb mijn abonnement op gezegd en naar terug naar Ben gegaan.

dank iig.

groet Jan


Kunt u nog verklaren waarom het online niet lukte via de link die ik u gaf?


Hoi @Nick83 

Een vervangende simkaart bestellen via de link die je hebt gegeven, kan ALLEEN als je nog een actieve simkaart hebt, aangezien je daarop een verificatiecode per sms ontvangt.
En aangezien @Jan de Nijs  zijn KPN simkaart in Nieuwe Zeeland kwijt is geraakt, kan hij die verificatiecode niet ontvangen, en komt hij niet verder met bestellen.

Dit staat ook duidelijk op de website waar je naar verwijst:

Nieuwe simkaart aanvragen
Je kunt een nieuwe simkaart aanvragen om verschillende redenen. Bijvoorbeeld bij schade of als je huidige simkaart niet meer in je (nieuwe) toestel past.

LET OP: Ben je de simkaart verloren, kwijt, of is deze geblokkeerd neem dan contact op met onze klantenservice.


Hey dank je Michiel.

je geeft een duidelijk en bruikbaar antwoord, ik had o.a. Al een lokale kaart gekocht. 
Jammer en vreemd dat, kpn zelf niet met die antwoorden komt maar in plaats daar van je in kringetjes rond laat dolen tussen hun site en de  app.

Heb mijn abonnement op gezegd en naar terug naar Ben gegaan.

dank iig.

groet Jan

 

Hoi @Jan de Nijs 

Bedankt voor je compliment 👌🏻 vanuit jouw kant.
Ik heb je graag voorzien van deze nuttig informatie, waarmee je uit de voeten kunt.
Alleen jammer dat je weer terug bent gegaan naar provider BEN, al begrijp ik uiteraard je motivatie hierin.

Nog een fijne vakantie 🏖️ in Nieuw Zeeland!!