Skip to main content

Beste KPN, Forumlezers,

 

ik heb het probleem dat ik 5 toestellen met actief abonnement heb op mijn adres/naam, hierdoor kan ik 1 van de 5 niet verlengen omdat dit wordt gezien als 6e abonnement in plaats van nog steeds 5. Ik lees in diverse forum artikelen dat KPN dit kan aanpassen, hier bijvoorbeeld een artikel waar iemand 6 mobiele abonnement heeft + internet en TV heeft. Terwijl in de winkel als via de klantenservice houden ze vol dat het maar max 5 mag zijn. 

Ook staat er in de reacties dat een KPN medewerker dit prima kan aanpassen. Dus graag mijn limiet omhoog gooien naar 6. We hebben standaard 5 apparaten nodig en daarvoor ook 5 abonnementen maar ik kan hierdoor dus nooit verlengen.

Hallo @Tim0di0n, het topic waar je aan refereert gaat specifiek over het extra abonnement niet kunnen koppelen/inzichtelijk krijgen in MijnKPN. Als ik jouw verhaal zo lees gaat het bij er om dat je nu een mobiel abonnement waarbij een toestelkrediet zit, niet kunt verlengen met opnieuw een toestelkrediet? 

Om de situatie even helder te krijgen, ben ik benieuwd waar precies jij de melding krijgt over teveel of het 6de abonnement, tijdens de poging(en om het abonnement te verlengen. 


Als je via de verlengshop verlengt weet je zeker dat het 5 abonnementen blijft. Vul het nummer in waarop je het abonnement wilt verlengen.

Een abonnement is pas verlengbaar vanaf 120 dagen voor de ‘einddatum'. Maar als je niets doet loopt het abonnement ook tot in de eeuwigheid, euh, totdat jij het opzegt. Ooit een abonnement van mij 8½ jaar aangehouden.

http://kpn.com/verlengen 

of

ga naar een stenen winkel

voor de dichtstbijzijnde http://kpn.com/winkel .


Hi @Jeroen van KPN ,

de melding verschilt ten op zichtte van op de “verlengshop” en de winkel. In de verlengshop maakt het geen drol uit wat je invoert bij bijvoorbeeld Salaris “niet kredietwaardig”. In de winkel komt er de melding dat je de max toestellen met krediet heb bereikt.

@PeterG helaas werkt dat dus ook niet, je zou inderdaad denken dat het zo werkt maar blijkt van niet. Je gaat een nieuwe toestel krediet aan waar je de huidige verlengbare toestel nog aan het afbetalen bent. In dat geval lukt het dus nooit om een toestel te verlengen. En met een gezin van 5 zal ik dus altijd tegen dit probleem aanlopen. 
 

Bedankt voor jullie reacties zover.


Om nog even terug te komen op jou 1e vraag Jeroen. Het klopt wat je zegt de een gaat over het inzichtelijk krijgen van een abonnement en mijn vraag over inderdaad  een mobiel abonnement waarbij een toestelkrediet zit, niet kunnen verlengen met opnieuw een toestelkrediet.

De referentie naar het artikel was meer bedoeld dat het wel degelijk is om meerdere toestellen met abonnement en ook krediet te hebben dan 5.


Je kunt gewoon verlengen van af 1 dag na de afloopdatum (minimaal afgesloten 1 of 2 jaar)  van het abonnement / afbetaalperiode. En dan kan het gewoon met nieuwe telefoon hoor. Dan is er geen cross over van leningen / afbetalingen.

En een telefoon gaat toch wel langer dan 1 of 2 jaar mee? Dan verleng je na 3 of 4 jaar pas, want het abonnement blijft gewoon doorlopen.

Nota Bene. Een verlengt abonnement gaat ook pas lopen na de laatste dag van je huidige 1 of 2 jaar contractperiode. Ik verleng NOOIT voortijdig.


Je gaat een nieuwe toestel krediet aan waar je de huidige verlengbare toestel nog aan het afbetalen bent.

Als je 5 toestellen hebt, allemaal nog aan het afbetalen en je wilt er 1 verlengen in die 120 dagen voordat het contract afgelopen is, dan kan ik me voorstellen dat BKR dat tegenhoud. Maar waarom wacht je dan niet gewoon nog een paar maanden?

Een toestel kan makkelijk 3 of 4 jaar mee tegenwoordig. Als je 5 toestellen hebt en je verlengt ze steeds op gemiddeld 3 jaar, dan heb je dus naar 2 of 3 waar je een krediet op lopen hebt. Als je er dan 1 wilt verlengen is dat geen enkel probleem.