Skip to main content

Ik heb laatst een nieuwe telefoon besteld met als optie simkaart, maar toen die binnenkwam en ik alles ging overzetten kwam ik erachter dat mijn oude telefoon een ESIM heeft. nu verbind die niet met de eSIM die ik hem overgezet en kan ik geen eSIM activeren wat moet ik doen?

Welkom op het forum van KPN @FredG1 

Leuk dat je een nieuwe telefoon hebt besteld, en inmiddels ook hebt ontvangen.
Ik snap dat je daar dan graag een werkende e-sim op wilt activeren, maar nu tegen een blokkade aanloopt omdat in je vorige (oude) telefoon al een e-sim geïnstalleerd was.

Hierbij een stappenplan, wat je hieraan kunt doen:

 

Al e-sim op je huidige toestel?

 

Voor het installeren van je e-sim op je nieuwe toestel is het belangrijk dat je je profiel op je oude toestel niet verwijderd. Je ontvangt namelijk tijdens de installatie op je nieuwe toestel ter verificatie een sms met een code op je oude toestel. 

Als jouw profiel op je oude toestel al verwijderd is, kun je deze sms met code niet ontvangen. Je kunt dan of het oude e-sim profiel opnieuw op het oude toestel installeren om de sms alsnog te ontvangen, of een fysieke simkaart aanvragen en na activatie wisselen naar e-sim.

Installatie op je nieuwe toestel:

1. Download of open de MijnKPN app op je nieuwe toestel en log in met je KPN ID
2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden. Tijdens de installatie van de e-sim wordt om de verificatiecode gevraagd. Deze is per sms naar je oude toestel met nog werkende e-sim is gestuurd.


Na voltooien van de installatie is de e-sim op het nieuwe toestel actief en op het oude toestel automatisch gedeactiveerd.

 

Lukt het je niet meer om de e-sim te activeren op je oude toestel, ga vanmiddag of morgen (als je daar de gelegenheid voor hebt) even langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt, en haal daar dan een (tijdelijke) fysieke simkaart, waarna je alsnog de e-sim kunt downloaden en installeren op je nieuwe toestel.
Neem dan wel een geldig legitimatiebewijs mee!

Want voor het online bestellen van een fysieke simkaart, ontvang je ook een verificatie code per sms, en dat gaat in jouw geval dus ook niet.

Laat even weten, of alles is gelukt.

 

Â