Skip to main content

Ik heb momenteel een samsung galaxy A52 met een fysiek simkaart. Op deze telefoon is het niet mogelijk een esim te installeren omdat het een verouderd model is. Nu werk ik in Amerika en is het handig om een telefoon te hebben waar je een esim op kan installeren zodat ik makkelijker en goedkoper data kan kopen. Ik heb een refurbished iphone 14 gekocht in Amerika, en daar verkopen ze al geen iphones meer waar een fysieke simkaart in kan, dus ik kan mijn oude simkaart hier niet in doen.

Ik wil mijm fysieke sim omzetten naar een esim, maar het probleem is dus dat dit niet kan via de kpn app op mijn Samsung omdat dat apparaat geen esim ondersteunt. Ik wil momenteel ook niet bellen met kpn in Nederland omdat dat veel te duur is en buiten mijn bundel gaat. Vandaar dat ik de vraag hier stel.

Zou een medewerker van kpn mijn telefoonnummer op afstand kunnen overzetten naar een esim zodat ik deze aan mijn nieuwe iphone kan koppelen?

Hallo @YuliaH 

 

Je moet de KPN app op de iPhone installeren en op de iPhone de esim aanvragen, de SMS met de code komt dan op je Samsung binnen.

 

Zie ook dit artikel:

 


Hoi @YuliaH , je ontvangt een verificatie via sms op het oude toestel. 

Zorg dat de iPhone verbonden is met een wifi-netwerk.
Dit hoeft niet persé KPN te zijn en het kan ook in het buitenland.

bron: Kennisbank: E-sim bij KPN | KPN Community 
 

Zou een medewerker van kpn mijn telefoonnummer op afstand kunnen overzetten naar een esim zodat ik deze aan mijn nieuwe iphone kan koppelen?

Nee, de verificatiecode via sms is vereist om vast te stellen dat jij het nummer “bezit".


Zou een medewerker van kpn mijn telefoonnummer op afstand kunnen overzetten naar een esim zodat ik deze aan mijn nieuwe iphone kan koppelen?

Hoe kan de KPN medewerker 100 % zeker zijn dat u niet 1 of andere fraudeur bent? Moet die dit verhaal zomaar geloven? 


Reageer