Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik het nummerboud annuleren?

• February 22, 2025
  • 9 reacties
  • 83 keer bekeken

Goededag,  ik een abonnement aangevraagd met nummerbehoud. Dit abonnement gaat 27-3 in. Bij nader inzien wil ik graag dat mijn tijdelijke nummer mijn vaste wordt en nummerbehoud geannuleerd wordt. Is dit mogelijk?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

oh echt? balen, ik las namelijk op deze site dat het bij andere wel gelukt was om het tijdelijke nummer te behouden. zou daar geen oplossing voor zijn?

Hoi ​@MH1208 

Het tijdelijk 06-nummer dat je hebt gekregen van KPN, zal dus je nieuwe 06-nummer gaan worden als je nummerbehoud bij KPN annuleert.

Dit tijdelijk 06-nummer zal dus niet gewijzigd gaan worden als je nummerbehoud annuleert, zoals mede community lid ​@JanD per abuis in zijn reactie heeft geplaatst.

Ik heb ook bij KPN een keer nummerbehoud geannuleerd, waarna het tijdelijk 06-nummer actief werd en dus automatisch mijn nieuwe 06-nummer is geworden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 22, 2025

Beste ​@MH1208 je kunt nummerbehoud wel annuleren en dan krijg je een nieuw nummer door KPN toegewezen en dat is niet het tijdelijke (administratieve) nummer dat je nu hebt en je toch niet kunt gebruiken.

De annulering en nieuw nummer toewijzen kun je regelen via 0800 0402 of een terugbelafspraak maken via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 25, 2025

oh echt? balen, ik las namelijk op deze site dat het bij andere wel gelukt was om het tijdelijke nummer te behouden. zou daar geen oplossing voor zijn?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MH1208 

Het tijdelijk 06-nummer dat je hebt gekregen van KPN, zal dus je nieuwe 06-nummer gaan worden als je nummerbehoud bij KPN annuleert.

Dit tijdelijk 06-nummer zal dus niet gewijzigd gaan worden als je nummerbehoud annuleert, zoals mede community lid ​@JanD per abuis in zijn reactie heeft geplaatst.

Ik heb ook bij KPN een keer nummerbehoud geannuleerd, waarna het tijdelijk 06-nummer actief werd en dus automatisch mijn nieuwe 06-nummer is geworden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 25, 2025

geweldig, dan ga ik ze direct bellen nu

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MH1208 

Laat nog wel even weten, of alles is gelukt nadat je hebt gebeld met de klantenservice.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 25, 2025

Ja zeker, het is gelukt, mijn abonnement gaat dan wel nu per direct in, dus ik heb 1 maandje dubbele abonnement kosten maar dat had ik graag over voor dit nummer wat we toegewezen kregen ;-)

De oude provider heb ik zelf even op moeten zeggen, maar dat is ook al geregeld.  

Dankjewel Michel !

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MH1208 

Super om te horen, dat alles is gelukt.
Het klopt inderdaad dat bij annuleren van nummerbehoud, het tijdelijk 06-nummer direct actief wordt, maar als dat tijdelijk 06-nummer mooier is als die van Vodafone dan begrijp ik zeker dat je die liever wilt behouden.

Maar dat woord “tijdelijk” is nu komen te vervallen, aangezien het nu definitief jouw nieuwe 06-nummer is geworden bij KPN.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 25, 2025

Gelukkig heb je nu nog een maand ook je oude nummer. Dit kan handig zijn in verband met omzetting bij al je (streaming) diensten. 

Denk vooral ook aan DigiD in verband met de sms verificatie!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 27, 2025

dankjewel voor de goede tip Peter !!