Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik het volume van de KPN voicemail verlagen?

• July 27, 2026
  • 6 reacties
  • 52 keer bekeken

Elke keer als ik iemand bel die niet opneem krijg ik zo ongeveer een gehoorbeschadiging. Die voicemail stem staat echt ongelofelijk hard, ik schrik me elke keer een ongeluk (ja.. ik vergeet elke keer dat die voicemail eraan zit te komen en ik mijn telefoon verder van mijn oor moet houden🙃)

Kan ik ergens het volume instellen? Of iets anders doen om te voorkomen dat ik over een jaar met aanhoudende tinitus klachten zit?

Dank alvast! 

Beste antwoord door Bas Kroese

Het lijkt te zijn verholpen. Volume verlagen op de telefoon leek niet direct te helpen (verschillende kanalen geprobeerd), maar de volume knoppen bedienen tijdens dat de voicemail werd afgespeeld lijkt wel te hebben gewerkt.

Dank voor de hulp iig!

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Bas Kroese 

Welkom op de community van KPN.

Waarschijnlijk staat de volume van je smartphone te hoog ingesteld, waardoor de stem van de voicemail harder binnenkomt.

Ik zou als eerste de volume van je smartphone omlaag zetten, wat je vaak kunt regelen met de toetsen aan de zijkant van je smartphone of binnen het menu.

De volume van de voicemail zelf kun je niet aanpassen, daar is ook geen instelling voor.

Dus zet als eerste de volume van je smartphone omlaag, en de kans is groot dat de stem van de voicemail een stuk zachter zal zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 29, 2026

Dank voor je antwoord ​@Michel.uit.Arnhem.

Dan probeer ik het op die manier. Al ben ik skeptisch of dit echt gaat helpen, want ik heb het bel-volume standaard altijd al vrij laag staan. Dus wanneer ik iemand bel hoor ik op relatief laag volume de beltoon overgaan. Pas wanneer iemand dus niet opneemt wordt zo ongeveer mijn trommelvlies kapotgeblazen door die voicemail stem😅

Ik vind het wel vreemd overigens dat je niet zelf het volume van voicemail kunt instellen. Heeft dat een technische reden?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Omdat die berichten allemaal op een bepaald volume zijn ingesproken. En ik heb nog nooit bij een IVR-systeem de mogelijkheid gehoord om het volume in te stellen. Dat is dus echt iets wat je zelf met je telefoon moet doen.

Gelukkig zit deze volumeknop op de plek waar je je telefoon beet houdt, en eenvoudig met je vinger kan bedienen. 

Persoonlijk heb ik helemaal geen last van hardhorende voicemails. Dus ik vermoed dat de geluidsinstellingen van jouw telefoon niet goed zijn ingesteld. Het lijkt wel alsof je opneemt om het gesprek op handsfree af te handelen, en dat klinkt inderdaad wat harder. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@Bas Kroese, als het voicemailbericht een stuk harder klinkt dan de beltoon die daar aan vooraf gaat, dan snap ik wel dat het elke keer schrikken is 😬
Zelf heb ik dit ook nooit ervaren, terwijl ik best veel bel en ook met regelmaat iemands voicemail te horen krijgt. Ik sluit me dan ook aan bij AriënC en Michel, en vermoed dat dit ergens zo ingesteld staat in jouw toestel. Ben je hier al wat verder ingedoken en heb je wellicht al gevonden waar het door veroorzaakt wordt? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • August 3, 2026

Het lijkt te zijn verholpen. Volume verlagen op de telefoon leek niet direct te helpen (verschillende kanalen geprobeerd), maar de volume knoppen bedienen tijdens dat de voicemail werd afgespeeld lijkt wel te hebben gewerkt.

Dank voor de hulp iig!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ah kijk aan, top dat het gelukt is ​@Bas Kroese!

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met gebeld worden via mijn autoradio, besef ik nu net. Dat klonk ook altijd VEEL te hard (als in zere oren) en kreeg ik ook niet anders ingesteld. Totdat ik een keer het volume omlaag heb gedraaid terwijl ik zelf iemand belde en nog de beltoon had, daarna was het volume bij gebeld worden ineens goed. Blijft toch raar spul, electronica 🤔