Skip to main content

Al paar nachten hoog gb verbruik (10gb), maar geen inzage (idee) waaraan. Hoe kan ik terugkijken waaraan opgegaan? Omschrijving situatie: Nieuw dagtegoed 10gb wordt dagelijks na middernacht toegewezen, heb onbeperkt KPN abo dat ik tijdens 3wkn vakantie in NL gebruik voor WiFi i.c.m. (beveiligde) 4g-router (sim is dus niet op dit toestel uit te lezen, wat met bijv telefoon wel kan); automatische (iOS)updates op iPhones, iPads, Google chromecast en Sony-tv inmiddels uitgezet. Uiteraard kan ik dagelijks gratis Gb bijkopen, dus praktisch geen probleem. Maar blijft onhandig en vooral ook technisch nieuwsgierig hoe toch inzage in dat nachtelijke verbruik te krijgen...

@Theovg Dat moet je de vraag bij de fabrikant van de 4G router zijn. In sommige router kan je met een App van de fabrikant of op de Admin portaal van de 4G router zien.


Gebruik je wèl een datasimkaart met een 097-nummer @Theovg .

Een 06-nummer is namelijk niet toegestaan i.v.m. een tekort aan 06-nummers.

Als KPN dit in hun systemen door heeft kunnen ze je 06-nummer blokkeren en omzetten naar een 097-nummer, daar ze anders hoge boetes kunnen krijgen van de ACM, zien onderstaande link:

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data


Ja het is even router afhankelijk dan. Ik zou de betreffende handleiding er eens op naslaan. 


Reageer