Skip to main content

Beste forumleden, hopelijk kunnen jullie helpen met het volgende. Vandaag had ik contact met een van de KPN medewerkers. Wij overwegen over stappen naar KPN mobiel.

We hebben reeds internet van KPN op ons adres van KPN. Wij willen nu graag ook overstappen met ons hele gezin met mobiel internet. Dat zijn vijf telefoonnummers.

Wat is de gewenste situatie?

  • We willen graag twee telefoonnummers op abonnementen met ‘supersnel onbeperkt 5G’ internet. Dat is nu in de ‘aanbieding’. Daarnaast willen we graag voor de kinderen drie abonnementen zonder internet maar wel met onbeperkt bellen  en sms’en. 
  • Vervolgens willen we iedere maand onze 75 GB Data (150 totaal) delen met die drie nummers. 

We weten dat dit mogelijk is. Dit wordt duidelijk uitgelegd op de website van KPN en is ons ook zo uitgelegd door de klanten service.

Nu mijn vraag:

=> Het handigste is als a) alle nummers in mijn MijnKPN app toegankelijk zijn zodat ik alle abonnementen kan beheren en de GB’s kan delen EN b) deze allemaal op 1 factuur terecht komen.

  1. kan dit?
  2. Komt het dan goed met het delen van data. 
  3. Of werkt bovenstaande constructie alleen als de twee nummers met onbeperkt internet op verschillende facturen terecht komen (wel op hetzelfde adres)

Hi @koning1976, ik merk dat je zelf al aardig wat uitzoekwerk gedaan hebt, top!

Als alle 5 de nummers op hetzelfde adres geregistreerd staan, kan je ze aanmelden voor Combivoordeel en is het delen van Mb's direct mogelijk. Hierbij maakt het niet zoveel uit of de nummers allemaal op dezelfde factuur staan of niet, het adres is hierin leidend 😊

Wat me voor jullie de beste situatie lijkt:

  • ouder 1 vraagt op de eigen naam een mobiel abonnement met onbeperkt internet aan en krijgt een eigen klantnummer en eigen factuur
  • ouder 2 vraagt op de eigen naam een mobiel abonnement met onbeperkt internet aan en krijgt een eigen klantnummer en eigen factuur
  • de 3 abonnementen voor de kinderen worden door 1 van de ouders aangevraagd en komen onder het klantnummer en op de factuur van die ouder

Het is mogelijk om beide abonnementen met onbeperkt internet óók onder hetzelfde klantnummer en op dezelfde factuur te krijgen. Dat kan echter alleen als 1 van de ouders álle nummers aanvraagt, en dus de contractant wordt voor álle abonnementen. De andere ouder heeft dan niet een ‘eigen’ abonnement op naam en mag dan bijvoorbeeld geen wijziging doorgeven aan het abonnement, of bepaalde opties aan/uit zetten. 

Ik hoop dat ik zo voldoende verdere uitleg heb gegeven, mocht het nog niet duidelijk zijn of je hebt verdere vragen dan hoor ik het uiteraard graag!

 

 


Ha Maja, top dank je wel!😊 

toch nog een vraag: voor ons is het eigenlijk het handigst als alles op een naam staat op een factuur. 

maar worden beide nummers dan zichtbaar in de MijnKPN app? en kan ik voor beide nummers vanuit één account De MB’s delen?


Jullie kunnen na het activeren alle nummers stuk voor stuk toevoegen aan MijnKPN, en daarna kan er gekozen worden vanuit welk nummer er Mb's deelt, en welk nummer die Mb's ontvangt 😊

Hier voor de volledigheid nog 2 artikelen waarin wat meer uitleg gegeven wordt!

 


Beste Maja, @Maja van KPN  dank voor je adviezen.
Zojuist met collega Karin alles in orde gemaakt.

Toch nog 1 vraag - ik maak er maar geen apart topic voor aan - de eerste stap is dat we JA sms-en vanuit onze telefoons. 

Niet bij stilgestaan: we zijn nog 8 dagen in het buitenland en sms-jes naar Nederlandse servicenummers komen niet aan. Wat te doen? Graag je advies ;-)


8 dagen wachten denk ik... 

Waarom wilt u dit regelen als u in het buitenland bent? Is de vakantie zo saai?


8 dagen wachten denk ik... 

Waarom wilt u dit regelen als u in het buitenland bent? Is de vakantie zo saai?

Nee hoor 😉 maar we wilden dit graag in orde maken ;-)


Hallo @koning1976 , je kan nog een telefoontje plegen met klantenservice. Ik denk dat het gaat over de sms JA naar 6688. Nummerbehoud kan je via klantenservice ook bevestigen. Vandaag bereikbaar tot 17.00 uur.


@RBxx dank! Dit was de gouden tip 😉 inderdaad ging het ook telefonisch ;-)


Reageer