Skip to main content

Dagelijks heb ik de kpn klantenservice aan de lijn. Iedereen staat steeds voor een raadsel maar de oplossing lijkt eerder verder weg dan dichterbij.

 

Ik bestel op 12 mei een Samsung s20 plus met 2 jarig abonnement. Wil 240 bijbetalen, rest in abo. Doe dat vlak voor 24 uur want voor 24 besteld, volgende dag geleverd. 

Bestelproces kost (via de mijn kpn app) veel moeite. Wordt er herhaaldelijk uitgegooid maar voor 24 uur lukt het. Ik betaal meteen scheelt de koerier. 

Order verwerking gebeurt net na 24 uur. Dus dan maar de 14e leveren tussen 18 en 21 uur.

 

Wel gek dat in de orderbevestiging staat dat ik de koerier moet betalen. Dat had ik nl al via iDEAL gedaan. Gebeld met klantenservice. Zij hadden 2 orders staan (?!?) En hebben er q geannuleerd. Met die ene die ik betaald had. Geen nood ik krijg dat geld binnenkort terug.

Ik ben om 1740 thuis.ligt er een briefje van reviva dat ik niet thuis was. Bel meteen. planningsfout door reviva excuus. Koerier stond er om 1730 dus 10 min voor mij. Koerier terugsturen kan niet meer. Die is bezig met zijn route…

Kan niet anders dan nieuwe afspraak inzetten. Voor de 15e tussen 18 en 21. Zeker voor onzekere, weer vroeger weg van mijn werk. Om 17 uur zit ik bij de deur. Om 2110.ga ik maar eens met reviva bellen. De lijn is druk, ik wordt gevraagd aan de lijn te blijven. Om 2230 uur geef ik het op.

 

Op 16 mei ga ik eens bellen met kpn. Een medewerker vind dat raar. Hoezo ga je ons bellen en een klacht over de bezorging indienen. Als je bestelt bij bol.com en post nl doet iets niet goed dan bel je toch ook niet bol?!?? Dat klopt met het verschil dat je alleen weet dat het reviva is als je niet thuis bent. Alle communicatie gaat uit naam van kpn. Wil je dan niet als kpn weten dat je er dingen niet goed gaat bij je partner? Gelukkig was dat de enige persoon die mij niet wilde helpen.  Ik moest bij reviva zijn, dus die meerdere keren gebeld. Steeds zelfde bandje, geen contact. Wel gek dat de internetlink van reviva aangeeft dat mijn order geannuleerd is. Weer bellen met kpn. Die vinden het raar. Bijna hun staat die open (af te leveren op de 15e). Andere checks op redenen zouden niet aan de orde zij . Ik heb geen max abonnementen (heb er maar 2), betaal netjes etc.

Zoek contact met reviva. Die krijg ik de 16e aan de lijn. Koerier zegt dat hij om 19 uur is geweest maar niemand thuis was. Ik ben geen moment weg geweest. Heb steeds de deur in de gaten gehouden. Koerier had niet gebeld (wat moet) en ook niet kaartje achtergelaten (wat moet). Gaan ze uitzoeken. Maar, niets aan te doen. Pakje gaat terug naar kpn. Ik moet opnieuw bestellen.

Kpn gaf aan dat ik misschien wel al kon bestellen voor de annulering. Geprobeerd maar ging inderdaad niet. Weer wachten dus.

En ja hoor de 17e krijg ik in de loop van de avond een mail met de annulering. Ik bestel meteen want misschien nu wel voor 24 uur verwerkt dus telefoon de volgende dag. Ik bestel krijg mail met bevestiging. 

Mijn persoonlijke omgeving werkt nog niet (ik weet inmiddels dat ik daar bezorging moet regelen). Duurt max 1 uur. Krijg ook geen sms. Kreeg ik de vorige keer wel.

Ik wacht tot de volgende ochtend. Nog steeds geen persoonlijke omgeving. Ik bel weer met klantenservice. Gebeurt soms zeggen ze. Moet je 24 uur wachten dan is het goed verwerkt en doet het het wel. Ze konden wel de order zien.

 

S avonds bel ik toch maar weer. Vind het raar dat er geen activiteit is. Medewerker vind het ook gek. Gaat het uitzoeken. Komt terug met bericht dat er een storing zit in het bestelproces, koppeling met bezorgdienst. Zijn ze mee bezig. Op de 19e tussen 9 en 10 moet het verholpen zijn.

De 19e breekt aan. Na 10 uur nog steeds niets. Ik bel einde van de middag. Ze zien wel iets maar snappen niet wat er mis gaat. Zo'n order waar alles mee misgaat en nog meer zegt de medewerker. Na lang overleg en uitzoeken, geeft zijn supervisor aan dat hij een mail moet sturen naar een speciale afdeling. Die gaat ermee aan de slag en komt er bij mij op terug.

 

ondertussen is mij opgevallen dat de actie met de galaxy buds die je er gratis bij krijgt vervangen zijn per 18 mei door een koptelefoon. Ik wilde juist die buds. Paar keren naar gevraagd. Moet geen probleem zijn. Mijn order die ergens hangt is immers van de 17e... 

 

Wat schetst mijn verbazing. Ik Krijg net na 22 uur (kan dus niet meer bellen) een mail dat mijn aanvraag van de 19e is afgewezen omdat ik het maximum aantal abonnementen met een krediet  voor de telefoon heb bereikt. Ik heb helemaal geen aanvraag gedaan vandaag. Een uur later krijg ik weer een mail dat mijn aanvraag van de 19e is afgewezen. Ik heb dus helemaal niets aangevraagd vandaag en zeker niet 2 x. Ik wil alleen maar dat mijn order van de 17e verder in het bestelproces komt. Zodat die uitgeleverd kan worden.

 

Ik heb een kpn all in 1 pakket.1 abonnement mrt telefoon en klein krediet. 1 sim only. Dat is alles. Ik kan het ruim betalen. Jarenlang klant van de kon.

 

Alleen omdat reviva een planningsfout maakt, zegt dat zij tevergeefs aan de deur waren, terwijl ze niet geweest zijn, ben ik iedere dag aan het bellen met de klantenservice om mijn order te krijgen. 

 

Ik begrijp helemaal niet, waarom mijn order van de 17e (ordernr 20051732279284) niet door het proces gaat zodat ik hem kan krijgen. 

 

Ik hoor dat graag en vooral hoe dit opgelost kan worden.

Mvg

Jacqueline

Dag Jaqueline, welkom op het forum. 

Dit is inderdaad een lang lijstje met die dingen die mis zijn gegaan bij Reviva, in mijn ogen niet acceptabel. Dit zal ik intern oppakken hier. 

Over jouw bestelling. Ik zie dat de laatste bestelling als afgeleverd is afgemeld op 24 mei. Is dit juist? Of is dit verkeerd afgemeld bij ons? 

Ik hoor het graag van je.

 


Hoi Alex

 

Ja nadat de order van de 17e door kpn geannuleerd was en ik daar 10 mails over heb gehad (ieder uur 1 en dat s nachts), de order van de 20e compleet vastliep en een speciale afdeling ervoor nodig was om hem los te krijgen... is het eindelijk gelukt!! Toen die order erdoor was, ging de aflevering nu wel heel snel en soepel.

 

Wil alle kpn helpdesk medewerkers (op de 1e na;-) enorm bedanken voor het uitzoeken, inschakelen van heel veel afdelingen, hun teamleiders, mij terugbellen en meedenken in oplossingen. Ik begrijp nog steeds niet wat er allemaal mis is gegaan maat ben blij met het eindresultaat.

 

Groeten

Jacqueline 

 

 


Jacqueline, ik kan dit alleen maar erkennen en jou mijn oprechte excuses aanbieden namens KPN. Ik vind het fijn dat het nu allemaal rond is eindelijk. 

Je weet me hier te vinden mocht het nodig zijn.