Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik mijn toestel wisselen binnen mijn contract?

• April 28, 2026
  • 1 reactie
  • 18 keer bekeken

Eerlijk gezegd ben ik er inmiddels wel klaar mee hoe dit is afgehandeld door KPN.

Eind maart heb ik contact gehad met de klantenservice met een simpele vraag: kan ik van toestel wisselen terwijl mijn contract nog een jaar loopt? Mij werd duidelijk verteld dat dit kon, zolang ik mijn toestel in één keer zou afbetalen. Op basis daarvan heb ik mijn toestel volledig afbetaald.

Een week later bel ik opnieuw en krijg ik te horen dat dit helemaal niet mogelijk is. Dus ik heb een financiële beslissing genomen op basis van informatie die gewoon niet klopt.

Op 8 april is er een klacht aangemaakt en toen werd zelfs aangegeven dat contractontbinding waarschijnlijk zou zijn, omdat ik verkeerd ben geïnformeerd. Dat gaf in ieder geval nog het idee dat het serieus werd genomen.

Een paar weken later (vandaag) neem ik weer contact op en krijg doodleuk te horen dat er niets voor mij gedaan kan worden en dat er geen oplossing komt. Punt.

Dus samengevat: verkeerde informatie geven, klant laat zich daarop leiden, en vervolgens wordt er niets opgelost. Dat vind ik eerlijk gezegd onacceptabel.

Zijn er hier mensen die dit ook hebben meegemaakt? En hoe hebben jullie dit aangepakt? Want dit voelt gewoon als: pech gehad, succes ermee.

1 reactie

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik kom dit als moderator niet vaak tegen Damien. Ik snap dat je daar van baalt en ik begrijp ook waarom je dan een klacht hebt ingediend. Ik zie alleen geen directe oplossing die ik je kan bieden als dit al langs de klachtenafdeling is geweest en beoordeeld. Het klopt inderdaad dat je aan een lopend contract dan niet opnieuw een toestel kan toevoegen tot het moment dat verlengen een optie zal worden.

Het spijt mij dan oprecht dat in eerste instantie verkeerde informatie hebt ontvangen.