Skip to main content

Goedeavond,

 

Ik probeer mijn kpn sim only te wijzigen van 50gb/s unlimited data naar superunlimited maar dit kan via mijn kpn op de een of andere manier niet.

Ik kan wel een nieuwe sim bestellen en dan voor superunlimited gaan maar dat zou voor een zelfde simkaart een beetje onzin zijn lijkt mij.

Nu is het ook zo dat super unlimited, maandelijks opzegbaar en met onbeperkt bel/sms +/- 2 euro maandelijks goedkoper is dan wat ik nu heb.. ook een beetje vreemd.

Kan iemand mij op weg helpen?

Bedankt alvast !

Hoe oud is het abonnement wat u nu heeft? U schrijft dat u nu 50gb/s unlimited data heeft. Maar dat is een abonnementsvorm die nog niet zo oud is. Heeft u dit abonnement zeer recent afgesloten? 

Want... volgens mij kan je de eerste paar weken nog niets wijzigen. 


Ik heb deze al een kleine 2 jaar 😉 Daar zal het niet aan liggen.

 

 


Hoi @Joël3101 

Als het nog een oud(er) “Unlimited data” abonnement is, zal je moeten verlengen om over te stappen naar het SuperUnlimited abonnement. Dat kan zodra jouw abonnement “verlengbaar” is.

 

Ik heb nu een oud(er) abonnement, wat verandert er voor mij?

Jouw abonnement blijft hetzelfde. Als je kan verlengen, kies je uit een van de nieuwe abonnementen. 


Ik heb deze al een kleine 2 jaar 😉 Daar zal het niet aan liggen.

Dan kunt u dat abonnement niet aanpassen naar "superunlimited", want die abonnementsvorm bestond 2 jaar geleden nog niet.

U kunt uw abonnement alleen aanpassen naar andere abonnementsvormen die 2 jaar geleden bestonden bij de start van uw abonnement. De prijzen van die abonnementsvormen zijn ook de prijzen van 2 jaar geleden opgehoogd met de inflatiecorrectie. Waarschijnlijk 2 keer inmiddels zelfs.

Als u "superunlimited" wilt, dan zult u het abonnement moeten verlengen. Niet aanpassen. Verlengen. 


De Super unlimited abonnementen bestaan net sinds 5 februari 2024. Die bundels zijn er onder abonnementen van voor die datum helemaal niet. Dus:

Nick83 schrijft: Als u "superunlimited" wilt, dan zult u het abonnement moeten verlengen. Niet aanpassen. Verlengen. 

Verlengshop http://kpn.com/verlengen .


Dat weet ik en daarom geef ik ook aan dat ik wil veranderen in super unlimited en van de 50gb/s af wil.

Kpn geeft aan dat ik mijn huidige abonnement niet kan wijzigen naar super unlimited maar wel bij een nieuwe sim kaart..

Ik bel morgen wel met de klantenservice, bedankt voor jullie moeite en tijd in ieder geval ;)


Bij mij is het niet verlengbaar, hoewel ik maandelijks aan zou moeten kunnen passen en als sinds januari bij KPN ben. Wat moet ik doen? Klantenservice gebeld en die wist het ook niet.


Bij mij is het niet verlengbaar, hoewel ik maandelijks aan zou moeten kunnen passen en als sinds januari bij KPN ben. Wat moet ik doen? Klantenservice gebeld en die wist het ook niet.

Beste @S4a 

Welkom op het forum van KPN.

Helaas, kun je voorlopig niet switchen naar één van de nieuwe Unlimited abonnementen, omdat je net in je huidige contract zit, die je in januari 2024 bent aangegaan.
Je kunt wel één keer per maand je mobiele abonnement wijzigen in Mijn KPN of de Mijn KPN APP, naar een hogere bundel of naar een lagere bundel, maar dus niet naar één van de nieuwe Unlimited abonnementen die pas per 5 februari 2024 erbij zijn gekomen.

Zodra je 1 of 2 jarig contract afloopt, kun je door middel van verlengen kiezen voor één van de nieuwe Unlimited bundels, de einddatum van je contract kun je eveneens terug vinden in Mijn KPN.


Bij mij is het niet verlengbaar, hoewel ik maandelijks aan zou moeten kunnen passen en als sinds januari bij KPN ben. Wat moet ik doen? Klantenservice gebeld en die wist het ook niet.

Beste @S4a 

Welkom op het forum van KPN.

Helaas, kun je voorlopig niet switchen naar één van de nieuwe Unlimited abonnementen, omdat je net in je huidige contract zit, die je in januari 2024 bent aangegaan.
Je kunt wel één keer per maand je mobiele abonnement wijzigen in Mijn KPN of de Mijn KPN APP, naar een hogere bundel of naar een lagere bundel, maar dus niet naar één van de nieuwe Unlimited abonnementen die pas per 5 februari 2024 erbij zijn gekomen.

Zodra je 1 of 2 jarig contract afloopt, kun je door middel van verlengen kiezen voor één van de nieuwe Unlimited bundels, de einddatum van je contract kun je eveneens terug vinden in Mijn KPN.

Ok, dus met met maandelijks opzegbaar abbo kan ik dit nooit aanvragen, behalve als ik verhuis naar een andere provider, en weer terugkeer?


Elk abonnement bij kpn is maandelijks aanpasbaar binnen de mogelijkheden van die propositie ​​​​​​. 

Dat is wat anders dan de looptijd. Ik neem aan dat je voor een looptijd van 1 jaar of 2 jaar hebt gekozen. In dat laatste geval zit je dus nog tot en met januari 2025 in je huidige propositie met één vorm voor onbeperkt data. Daar zul je je bij neer moeten leggen. 

Ik had een soortgelijke situatie in 2022. Voor een keer toen eens 2 jaar genomen en nog geen 2 maanden later.... Het is dan niet anders.


Bij mij is het niet verlengbaar, hoewel ik maandelijks aan zou moeten kunnen passen en als sinds januari bij KPN ben. Wat moet ik doen? Klantenservice gebeld en die wist het ook niet.

Beste @S4a 

Welkom op het forum van KPN.

Helaas, kun je voorlopig niet switchen naar één van de nieuwe Unlimited abonnementen, omdat je net in je huidige contract zit, die je in januari 2024 bent aangegaan.
Je kunt wel één keer per maand je mobiele abonnement wijzigen in Mijn KPN of de Mijn KPN APP, naar een hogere bundel of naar een lagere bundel, maar dus niet naar één van de nieuwe Unlimited abonnementen die pas per 5 februari 2024 erbij zijn gekomen.

Zodra je 1 of 2 jarig contract afloopt, kun je door middel van verlengen kiezen voor één van de nieuwe Unlimited bundels, de einddatum van je contract kun je eveneens terug vinden in Mijn KPN.

Ok, dus met met maandelijks opzegbaar abbo kan ik dit nooit aanvragen, behalve als ik verhuis naar een andere provider, en weer terugkeer?

 

Hoi @S4a 

Dat heb je niet vermeld in jouw vraag, dat het om een maandelijks opzegbaar mobiel abonnement gaat, je hebt het alleen over aanpassen en dat kan iemand anders heel anders interpreteren zoals je nu hebt gemerkt, aangezien aanpassen ook wijzigen kan betekenen en dat is heel wat anders.

Een maandelijks opzegbaar mobiel abonnement kun je altijd verlengen naar een nieuw maandelijks opzegbaar abonnement, 1-jarig contract of een 2 jarig contract, en daarbij gelijk kiezen voor één van de nieuwste Unlimited abonnementen van KPN.

Via de volgende link, kom je direct uit op de pagina waarmee je jouw mobiele abonnement kunt verlengen: Mobiel Abonnement Verlengen

Je hoeft dus helemaal niet eerst over te stappen naar een andere mobiele provider!
Dat zou de omgekeerde wereld zijn, en totaal niet klantvriendelijk.


Een maandelijks opzegbaar mobiel abonnement kun je altijd verlengen naar een 1 of 2 jarig contract, en daarbij gelijk kiezen voor één van de nieuwste Unlimited abonnementen van KPN.

Maar ... een maandelijks opzegbaar abonnement zou je ook moeten kunnen "verlengen" naar een ander maandelijks opzegbaar abonnement toch?

Lijkt me wel zo logisch eigenlijk...


Hoi @Nick83 

Goed opgemerkt van je, bedankt!! 👍🏻
Uiteraard kun je jouw mobiele abonnement opnieuw verlengen met een maandelijks opzegbaar abonnement, en kiezen voor één van de nieuwste Unlimited abonnementen van KPN.

Ik heb het inmiddels aangepast in mijn reactie naar @S4a.


Ik vraag me nu af of je op zo'n manier de inflatiecorrectie zou kunnen ontwijken... maar ... het is al laat ... niet verder over nadenken. 


Hoi @Nick83 

Goede vraag 🤔 weer van je.

In principe zou je met een maandelijks opzegbaar mobiel abonnement, de inflatiecorrectie kunnen vermijden, door je abonnement weer te verlengen.
Toch denk ik, dat je op een gegeven moment niet meer kunt verlengen met een maandelijks opzegbaar abonnement, maar nog kunt kiezen tussen een 1-jarig of 2-jarig contract.
KPN zal daar vast wel iets op bedacht hebben, al zou één van de moderators daar meer duidelijkheid over kunnen geven, wat hierin mogelijk is en waar de grens ligt.


Ik vraag me nu af of je op zo'n manier de inflatiecorrectie zou kunnen ontwijken... maar ... het is al laat ... niet verder over nadenken. 

Dat zou wellicht kunnen, maar een maandelijks opzegbaar abonnement kost €1,50 of €2,50 meer per maand (vergeleken met 1- of 2-jarig). Waar zit dan nog de winst?
Verleng jaarlijks tussen 1 juli en 1 oktober het abonnement weer voor één jaar, in de 3 maanden vóór de inflatiecorrectie. Dan ontwijk je de inflatiecorrectie ieder jaar.