Skip to main content

Ik ben de draad een beetje kwijt. Voorheen genoteerd bij mijn e-sim een puk-code, een sim-card nummer, en bij een tweede (ander) toestel een IMEI-nummer. Van waar ik deze gegevens destijds vandaan heb gehaald, kan ik mij niet meer herinneren.

 

Dezelfde e-sim met hetzelfde nummer is overgezet naar mijn nieuwe iPhone, met een nieuw abonnement. In de brief van KPN een IMEI-nummer aangetroffen en bij de desbetreffende webpage van Mijn KPN een andere puk-code.

 

Het andere mobiele nummer is “opgeschoven”, d.w.z. hetzelfde nummer is overgebracht (van een ander nog ouder toestel) naar mijn oude i-Phone. Hierbij is de fysieke kaart gewijzigd in een e-sim. Ook voor deze sim een andere puk-code aangetroffen bij Mijn KPN, en dit ondanks het feit, dat het bijbehorende abonnement niet is gewijzigd.

 

Wat wil ik nu weten: 1. Wat zijn de huidige sim-kaart nummers van de twee in gebruik zijnde toestellen? en 2. Op welke wijze kan ik het IMEI-nummer te weten komen van het andere toestel, waarvan het abonnement doorloopt? Is het destijds bekend gemaakte IMEI-nummer ook gewijzigd (als gevolg van de toekenning van een andere puk-code)?

 

Dan nog een andere kwestie: Een waarschuwing ontvangen voor extra verbruikskosten vanwege Sms-en naar het buitenland. De kosten hiervan zijn minimaal, doch hierom gaat het niet. Ik kan mij namelijk niet voor de geest halen, dat er überhaupt een sms-je naar het buitenland is gestuurd, en wil dus gaarne weten wat er aan de hand is.

 

Voor de beantwoording van al deze vragen zoals hierboven vermeld dacht ik slim te zijn door bij Mijn KPN het symbool van mail aan te klikken. Ik kwam terecht in een procedure om Webmail te activeren. Hiervan heb ik spijt. Uitgelogd, en ik vraag mij af, of dit voldoende is. Want ik wil alles ongedaan maken, indien dit enigerlei consequenties met zich meebrengt.

 

Dus, alles bij dezen maar voorgelegd aan het Forum, want het is heden ten dage een crime om contact met KPN te verkrijgen.

Hoi @lanfon, welkom terug!

 

Het IMEI nummer is gebonden aan je toestel, in de documenten bij je bestelling moet je die terug kunnen vinden en je kunt deze ook in het toestel terugvinden. Je simkaartnummer ook.
We hebben hier wel een paar handige topics over:
IMEI Nummer opvragen

Het verwijderen van je e-mail account kun je via email.kpn.com

Wat betreft het internet, bellen en sms’en vanuit het buitenland, ook daar hebben we een handig artikel over:

 

Als je hierover graag contact hebt met de klantenservice kun je ons altijd het snelst even bellen op 0800-0402


Hartelijk dank, mijnheer Thomas, voor deze uitgebreide informatie!

 

Ik had inmiddels op mijn nieuwe i-phone bij General /About het i-mei nummer ontdekt in het venster ESIM, en daaronder zie ik nu ook een groot getal bij ICCID vermeld. Ik heb dit niet als een sim-kaart nummer herkend vanwege: 1. een onbekende aanduiding/afkorting, en 2. een groter aantal cijfers dan voorheen vermeld bij een sim-kaart nummer.

 

Onder ESIM het venster AVAILABLE SIM aangetroffen met daarin een IMEI2 nummer. De KPN-winkel heeft op mijn tweede telefoon het omgekeerde geïnstalleerd, d.w.z. het IMEI2 nummer geactiveerd en IMEI is derhalve onbenut. Zal wel niets uitmaken, denk ik.

 

Dank voor het telefoonnummer. Indien t.z.t. de rekening beschikbaar komt, en hierin geen nadere informatie c.q. specificatie wordt vermeld m.b.t. sms-kosten, dan zal ik telefonisch om opheldering verzoeken.

 

Wat mijn e-mail account betreft, verwijdering is niet mijn bedoeling. De situatie was en is, dat ik e-mailberichten van alle accounts ontvang via “Mail” (het standaardprogramma van Apple). Nu heb ik abusievelijk voor mijn KPN-mail account de optie Webmail geactiveerd. En, hiervan wil ik geen gebruik maken. Bevreesd als ik ben om mij aan koud water te branden, heb ik mij afgevraagd of deze activatie terug moet worden gedraaid vanwege mogelijke negatieve consequenties t.o.v. mijn voorkeur: het exclusieve gebruik van het programma “Mail”.


Ah zo, dat moet niet uitmaken, webmail is per definitie namelijk al actief. Je kunt deze altijd naast het programma “Mail” gebruiken.


Hartelijk dank! Probleem opgelost.