Skip to main content
Beantwoord

Hoe regel ik nummerbehoud zonder te bellen?

• August 11, 2026
  • 2 reacties
  • 53 keer bekeken

Beste klant, we stoppen je mobiele nummer over 2 dagen. Wil je dit voorkomen? Bel ons vandaag nog gratis op 0800-0402. Groet, KPN

ja dit wil ik  

ik kan niet bellen. 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@BramV90, welkom allereerst bij onze community en dank aan Michel voor de extra uitleg. 

Ik denk dat deze reactie net te laat komt voor die 2 dagen, dus ik hoop dat je toch hebt kunnen bellen met ons. 

Voor andere meelezers, je kunt os ook bereiken op 0031 6 1200 1200 mocht je in het buitenland zijn. Mocht je toch niet kunnen bellen, dan blijft een bezoek aan een KPN winkel over. Als je je locatie op KPN winkels in Groningen | Vind een winkel bij jou in de buurt invult kun je zien welke winkels er in jouw buurt zijn. 

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@BramV90 

Welkom op de community van KPN.

Om een duidelijker beeld te krijgen over wat je nu precies wilt, heb ik de volgende vragen:

• Stap je met je 06-nummer van KPN over naar een andere provider?
  • Zo ja, welke provider wordt dat?
  • Heb je inmiddels al nummerbehoud aangevraagd?

Uit het bericht vanuit KPN begrijp ik, dat je mobiele abonnement bij KPN over twee dagen wordt beëindigd, en dat je de klantenservice kunt bellen als je dat wilt voorkomen.

Bij het overstappen naar een andere mobiele provider, regel je nummerbehoud helemaal zelf tijdens het bestelproces op de website van je nieuwe provider.
Tijdens het bestellen van een mobiel abonnement komt nummerbehoud aanvragen standaard voorbij.
Je nieuwe provider zorgt er dan voor dat je 06-nummer wordt overgezet van KPN naar je nieuwe provider.

Heb je dit nog niet gedaan, dan zul je echt even moeten bellen met de klantenservice van KPN op 0800-0402 vanaf een andere telefoon (van een collega, goede vriend, familielid of goede buur), om te zorgen dat je mobiele abonnement bij KPN niet wordt gestopt bij KPN.
Want je 06-nummer dient actief te zijn, op de dag dat je 06-nummer wordt overgezet naar je nieuwe provider, en dan zijn 2 dagen in dit geval te kort.

Nummerbehoud kan 7 dagen tot een maand in beslag nemen, afhankelijk van je contract bij KPN en voor welke optie je kiest bij nummerbehoud bij je nieuwe provider.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 13, 2026

Hi ​@BramV90, welkom allereerst bij onze community en dank aan Michel voor de extra uitleg. 

Ik denk dat deze reactie net te laat komt voor die 2 dagen, dus ik hoop dat je toch hebt kunnen bellen met ons. 

Voor andere meelezers, je kunt os ook bereiken op 0031 6 1200 1200 mocht je in het buitenland zijn. Mocht je toch niet kunnen bellen, dan blijft een bezoek aan een KPN winkel over. Als je je locatie op KPN winkels in Groningen | Vind een winkel bij jou in de buurt invult kun je zien welke winkels er in jouw buurt zijn.