Skip to main content

Hoe regel ik overstap naar Simyo na wijziging voorwaarden?

• May 18, 2026
  • 6 reacties
  • 27 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Stomme vraag, maar dit is ook voor mij een unieke situatie: overstappen naar een andere provider na 25+ jaar.

Bij BelSimpel is er nu een actie voor 150 euro cashback voor 2 jaar abo bij Simyo (wat een dochter is van KPN, dus heb vertrouwen in het netwerk). Dus daar ga ik denk gebruik van maken.

Maar gezien de situatie, dat mijn contract eigenlijk nog een jaar door zou moet gaan… Gewoon nummer behoud aanvinken en gaan (bij BelSimpel)? Of moet ik nog iets vanuit de KPN app hiervoor regelen? Want dat is mij een beetje onduidelijk.

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2026

Beste ​@Baudchaser , je moet eerst de mail hebben gehad voordat je contractvrij kunt overstappen naar je nieuwe provider met nummerbehoud.

Je nieuwe provider regelt alles voor je.

Doe dit dan wel binnen de termijn die in de mail genoemd is..

Forum|alt.badge.img+16
  • May 18, 2026

@Baudchaser Je kan alleen bij een provider zelf een abonnement aanvragen. Een derde partij kan niet juist checken of je contractvrij bent op het moment en gaat je overstap weigeren tot een moment dat het wel kan. Bij Mobiel.nl bijvoorbeeld werd mijn aanvraag afgekeurd, maar rechtstreeks bij Vodafone is die goedgekeurd. 

UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • May 18, 2026

@Baudchaser Je kan alleen bij een provider zelf een abonnement aanvragen. Een derde partij kan niet juist checken of je contractvrij bent op het moment en gaat je overstap weigeren tot een moment dat het wel kan. Bij Mobiel.nl bijvoorbeeld werd mijn aanvraag afgekeurd, maar rechtstreeks bij Vodafone is die goedgekeurd. 

Nee hoor, kreeg bij Belsimpel de melding dat ik vervroegt kon overstappen en kon portering naar Simyo aanvragen. 😁

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 18, 2026

Beste ​@Baudchaser , je moet eerst de mail hebben gehad voordat je contractvrij kunt overstappen naar je nieuwe provider met nummerbehoud.

Bedankt voor je reactie JanD!

De e-mail heb ik vorige week gekregen, en wil juist ruim op tijd zijn zodat alles goed gaat met een nieuwe SIM:

We helpen je graag verder. Ga naar kpn.com/service. Wil je door deze wijzigingen opzeggen of iets aanpassen aan je abonnement(en)? Dan kan dit op de gebruikelijke manieren en zonder kosten tot 17 juni 2026. Je regelt dit het makkelijkst in MijnKPN.  

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 18, 2026

Nee hoor, kreeg bij Belsimpel de melding dat ik vervroegt kon overstappen en kon portering naar Simyo aanvragen. 😁

Zojuist geprobeerd (site gaf inderdaad aan dat het kon), maar direct afgekeurd: 

Je huidige contract loopt namelijk nog langer dan 120 dagen door, waardoor je je nummer nog niet kunnen meenemen.

Heb ze maar meteen gemailed…

Toch de spannende beslissing genoemen om door te pakken, aangezien er nu (vandaag) een goede aanbieding voor gemiddeld 50 cent/maand voor 10 (of 20GB als je nog internet hebt van KPN) door 2 jaar contract te nemen en gebruik te maken van de cashback + 30 euro korting via ING punten.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi ​@Baudchaser, wat JanD al aangegeven heeft klopt inderdaad. Zo gauw je van ons de e-mail gekregen hebt dat je contractvrij bent, kan je de overstap aanvragen als je dat wilt.

Als het online niet lukt zou ik je ook aanraden om telefonisch navraag te doen, op die manier moet het goed komen.